پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۶۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸
پس از گذشت چند ماه از تعیین مأمور تشکیل کابینه در کشور لبنان و به نتیجه نرسیدن گفتگو‌ها برای تشکیل دولت در این کشور، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، گفت: این کشور به آستانه فروپاشی رسیده است، از کشور‌های عربی انتظار داریم که در کنار لبنان بایستند.
شعار سال: «حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان که به قطر سفر کرده است، شامگاه دوشنبه با اشاره به اوضاع بد این کشور، از کشور‌های عربی خواست که در کنار لبنان بایستند.

«الجزیره مباشر»، حسان دیاب در این خصوص گفت: «لبنان به آستانه فروپاشی فراگیر رسیده است و پس از گذشت ۹ ماه از استعفای دولت، پیچیدگی‌ها مانع تشکیل دولت می‌شود».
 
از کشور‌های عربی انتظار داریم که در کنار لبنان بایستند

نخست‌وزیر پیشبرد امور لبنان در ادامه افزود: «قطر در سال ۲۰۰۶ روستا‌ها و شهر‌های لبنان را پس از تجاوز اسرائیل بازسازی کرد. به برادران عرب [مان]اطلاع می‌دهیم که لبنان در خطر شدیدی قرار دارد و دیگر نمی‌تواند منتظر بماند».

دیاب در پایان گفت: «از کشور‌های عربی انتظار داریم که در کنار لبنان بایستند و شبکه‌ای امنیتی برای حمایت از لبنانی‌ها باشند».

کشور لبنان پس از انفجار بندر بیروت وارد یک بحران سیاسی شده است؛ لبنان در تاریخ چهارم اوت سال ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد) در بندرگاه بیروت شاهد انفجاری مهیب بود؛ انفجاری که بیش از ۱۹۰ کشته و ۶۵۰۰ مجروح به دنبال داشت.

به دنبال این انفجار و تشدید بحران سیاسی در این کشور «حسان دیاب» نخست‌وزیر پیشین این کشور استعفا کرد و «مصطفی ادیب» با رأی پارلمان لبنان به عنوان مأمور تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد با این حال، او نیز پس از گذشت چند هفته انصراف خود را اعلام کرد تا اینکه «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان به عنوان مأمور جدید تشکیل کابینه در این کشور انتخاب شد، اما او نیز تا امروز موفق به تشکیل کابینه جدید نشده و با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان به اختلاف برخورده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از مشرق نیوز، تاریخ انتشار: ۳۱فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: mashreghnews.ir، ۱۲۰۵۹۲۵
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
مدتهاست در آستانه فروپاشی است ....
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین