پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۶۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸
رئیس فراکسیون گردشگری، زیارت و میراث فرهنگی مجلس در نامه از اسحاق جهانگیری خواست تا بازنگری فوری در متن تصویب نامه جایگزینی شناور‌های سنتی انجام شود.
شعار سال: در نامه محمدرضا دشتی اردکانی به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور آمده است: عطف به مصوبه مورخ ۱۷ اسفند ۹۹ هیئت وزیران با عنوان برنامه جایگزینی شناور‌های دریایی سنتی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ تن موارد زیر متذکر می‌شود:

اجرای مصوبه مذکور با شرایط تعریف شده در متن آن مشکلات جدی برای ملوانان و دریانوردان سنتی خلیج فارس و دریای عمان ایجاد کرده و عملاً تحقق این مصوبه در سال تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها، سد و مانعی جدی برای مشاغل سنتی و توسعه پایدار کشور است.

فارغ از موضوع یادشده، لازم به یادآوری است مهارت‌های سنتی ساخت لنج ایرانی و دریانوردی آن در خلیج فارس که در فهرست میراث جهانی ناملموس یونسکو توسط ایران به ثبت رسیده و دولت مکلف است نسبت به پاسداری از این میراث فرهنگی جهانی اقدامات لازم را معمول کند. متأسفانه به نظر می‌رسد با ابلاغ و اجرای این تصویب نامه در عمل ریشه‌های فرهنگی و اقتصادی این سنت تاریخی و فرهنگی کشور از بین خواهد رفت.

با عنایت به موارد فوق الذکر از آن مقام عالی خواهشمند است دستور فرمائید با بازنگری فوری در متن آن تصویب نامه شرایطی فراهم آید تا ضمن رفع نگرانی‌ها از مسائل امنیتی و جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه پاسداری و حمایت از این میراث جهانی نیز مورد نظر قرار گیرد.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی مانا، تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۹۵۹۵۶۳، www.mana.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
اتفاقا گردشگران خارجی خیلی این لنج هارو دوست دارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین