پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۷۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کارشناس مسائل آمریکا گفت: ادامه مشارکت عراقچی در نشست وین حکایت از این می‌کند که نور‌های امید در ادامه مذاکرات به چشم می‌خورد و صحبت‌های او حکایت از این دارد که نگاه مطلوبی به روند مذاکرات، وجود دارد.
شعار سال: «علی بیگدلی»، کارشناس مسائل آمریکا، در خصوص ارزیابی خود از نشست وین گفت: آن طور که به نظر می‌رسد ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا از یک اراده محکمی برای حل مشکل برخوردار هستند و برای هر دو طرف لازم است که این مشکل حل شود. این شرایط برای ایران با وجود شرایط سخت اقتصادی و کرونایی و برای آمریکا هم دیگر قابل دوام نیست.

او افزود: بایدن قرار است هفته آینده گزارش روز ریاست جمهوری خود را بدهد، شاید در سیاست خارجی زیاد امتیاز نداشته باشد بنابراین این می‌تواند یک امتیاز برای او باشد. از طرف دیگر اتحادیه اروپا به آمریکا فشار می‌آورد، حتی روسیه و چین هم تمایل دارند این موضوع حل شود؛ بنابراین ادامه مشارکت عراقچی در نشست وین حکایت از این می‌کند که نور‌های امید در ادامه مذاکرات به چشم می‌خورد و صحبت‌های او حکایت از این دارد که نگاه مطلوبی به روند مذاکرات، وجود دارد.

بیگدلی خاطرنشان کرد: طرف‌های آمریکایی و نماینده اتحادیه اروپا هم همین نظر را دارند و امیدواریم که این مشکل حل شود. ایران با یک سطحی از انتظارات وارد این مذاکره شد که باید همه تحریم‌های آمریکا برداشته و راستی آزمایی شود، اما اصطلاحی در برجام نداریم که آمریکا بخواهد تن به راستی آزمایی بدهد، چون این موضوع به آمریکا اصلا ارتباطی ندارد.
 
 
نور‌های امید در مذاکرات وین برای ایران به چشم می‌خورد
 
دو مسئله حساس در مذاکرات: فروش نفت و گشایش بانکی به سمت ایران 

او ادامه داد: دو مسئله حساس و مهمی که بر روی آن مذاکره می‌شود یکی فروش نفت و دیگری گشایش بانکی به سمت ایران است که لازمه این مسئله، FATF است بنابراین اینکه ما چقدر توانایی برای جذب سرمایه گذار خارجی داشته باشیم و چقدر بتوانیم نفت بفروشیم به آمریکا مربوط نمی‌شود البته این زمانی است که فروش نفت و شبکه بانکی ما آزاد شود.

این کارشناس مسائل آمریکا متذکر شد: به نظر می‌رسد مذاکرات دو مرحله‌ای شود، یک مرحله صرفا به حل مشکلات ایران و آمریکا اختصاص داده می‌شود و باید ببینیم از نظر برجام این کار عملی می‌شود و گشایشی در این کار صورت می‌گیرد، ولی قسمت دوم مربوط به این است که ایران دست به یک سری اقدامات نزند.

او خاطرنشان کرد: از طرفی هم تاخیر در تصمیمات اسرائیل به وجود آمده و نتانیاهو هم از فضای داخلی تحت فشار است، آمریکایی‌ها او را تحت فشار قرار دادند که دست به اقدامات انتقام جویانه علیه ایران نزند. این مذاکرات پنهانی که بین ایران و عربستان به وجود آمده اگر چه خبرگزاری رسمی ایران آن را تایید نکردند همه این‌ها نشان می‌دهد در مرحله دوم ایران موظف است که رضایت مقامات منطقه‌ای را در نظر بگیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۶۷۵۰۳، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
1
این مذاکرات میتونه شرایط کشور رو بهتر کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
1
بازم دم روحاني گرم كه بهتر از احمدي نژاد پاي تموم قول هاش ايستادگي كرد هرچند نذاشتن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین