پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۸۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳
سوپر لیگ اروپا که قرار بود با اتحاد ۱۲ باشگاه مطرح اروپایی تشکیل شود، با خیانت انگلیسی‌ها شکست خورد.
شعار سال: داستان سوپر لیگ فوتبال اروپا تنها ۴۸ ساعت پس از اعلام رسمی تشکیل این مسابقات شکست خورد و این کودتا راه به جایی نبرد. کودتایی که ۱۲ باشگاه مطرح اروپا (رئال مادرید، یوونتوس، بارسلونا، اتلتیکو مادرید، میلان، اینتر، منچستریونایتد، لیورپول، منچسترسیتی، چلسی، آرسنال و تاتنهام) علیه یوفا انجام دادند و قرار بود به قول خودشان برای نجات فوتبال، از لیگ قهرمانان اروپا کنار بکشند و لیگی جدید به نام سوپر لیگ اروپا را تشکیل بدهند.

تشکیل این لیگ به میزان قابل توجه از سود‌های مالی یوفا کم می‌کرد و باعث می‌شد سود سرشاری نصیب این باشگاه‌ها شود.

این کودتا نه تنها پای یوفا و فیفا را با تهدیدات سنگین وسط کشید؛ بلکه مقامات سیاسی کشور‌ها از جمله بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس را به میدان فوتبالی که مسئولانش معتقدند از سیاست جدا است، وارد کرد. در نهایت تیم‌های انگلیسی شب گذشته زیر عهد و پیمان خود با برگزار کنندگان سوپرلیگ زدند و از حضور در آن انصراف دادند. خیانتی که خیلی‌ها آن را بزرگترین خیانت تاریخ فوتبال می‌دانند و معتقدند برگزار کنندگان سوپرلیگ از ابتدا نباید به انگلیسی‌ها اعتبار می‌دادند و روی عهد و پیمان آن‌ها حساب باز می‌کردند.

پس از کناره گیری انگلیسی ها، اعضای سوپرلیگ بیانیه‌ای را به شرح زیر منتشر کردند:

«اعضای سوپرلیگ اروپا معتقد هستند که وضع موجود فوتبال اروپا نیاز به تغییر دارد. ما تورنمنت جدیدی را پیشنهاد می‌کنیم؛ چون سیستم موجود کار نمی‌کند. هدف ما این است که اجازه دهیم این ورزش ضمن تولید منابع و ثبات برای تمامی هرم فوتبال، تکامل یابد و این شامل کمک برای غلبه بر مشکلات اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا به کل جامعه فوتبال است. همچنین می‌تواند افزایش میزان پرداختی‌ها برای تمامی افراد ذی‌نفع در فوتبال را فراهم کند.

علی‌رغم جدایی باشگاه‌های انگلیسی، که با فشار‌های بیرونی مجبور به اتخاذ چنین تصمیمی شده اند، ما معتقدیم که پیشنهادمان کاملاً منطبق با قوانین و مقررات اروپا است. همان طور که امروز با تصمیم دادگاهی برای مراقبت از سوپرلیگ مقابل اقدامات شخص سوم این را نشان دادیم.

با توجه به شرایط کنونی، ما در حال بررسی مجدد گام‌های مناسب برای تغییر شکل پروژه هستیم و همیشه این را در ذهن داریم که در عین افزایش ثبات در پرداختی‌های کل دنیای فوتبال، بهترین تجربه ممکن را به هواداران ارائه کنیم.»
 
شکست سوپرلیگ اروپا با خیانت انگلیس
 
این بیانیه نشان از عقب‌نشینی کامل اعضای سوپر لیگ دارد و برگزاری این مسابقات را به حالت تعلیق درآورده است. ظاهرا تیم‌های انگلیسی با فشار نخست وزیر انگلیس و همچنین با دریافت مبلغی هنگفت از این رقابت‌ها انصراف داده اند.
 
یوفا با همکاری بریتانیا به باشگاه‌های انگلیسی قول افزایش قابل توجه درآمد را داده است

شکست این کودتا قطعا قربانیانی هم دارد و اولین قربانی آن، ادد وودوارد، مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد بود که شب گذشته از سمتش استعفا کرد. البته شایعه استعفای آندره آ آنیلی، رئیس باشگاه یوونتوس هم شب گذشته به گوش می‌رسید که خیلی زود تکذیب شد. با توجه به این که سهامدار عمده باشگاه یوونتوس شرکت اکسور است و عمده سهامدار این شرکت هم خود آندره آ آنیلی است، رخ دادن این اتفاق و جدایی آنیلی از یووه بعید خواهد بود.

آنیلی، نایب رئیس فلورنتینو پرز در تشکیلات سوپر لیگ اروپا هم است و به نظر می‌رسد اگر همه تیم‌ها انصراف دهند، رئال مادرید و یوونتوس تا پایان روی این پروژه خواهند ماند و بیشترین تبعات شکست این پروژه هم متعلق به این ۲ باشگاه بزرگ اسپانیایی و ایتالیایی خواهد بود.

«موندو دیپورتیوو» کنار کشیدن باشگاه‌های انگلیسی به بهانه احترام گذاشتن به خواسته هواداران را مضحک توصیف کرد و مدعی شد باشگاه‌های انگلیسی پس از دخالت بوریس جانسون و تهدید‌های یوفا، نظر خود را عوض کرده اند. باشگاه‌های انگلیسی طی سالیان اخیر دائما به همکاری خارج از قانون با بنگاه‌های اقتصادی، دور زدن فیرپلی مالی، پولشویی و اتهامات دیگری رو به رو شده اند که همه این اتهامات با همکاری یوفا و دولت بریتانیا بی اثر شده اند. در صورت حضور باشگاه‌های انگلیسی در سوپرلیگ اروپا، فساد گسترده این باشگاه‌ها برای هواداران و رسانه‌ها افشا می‌شد.

«اسپورت» نیز مدعی شد یوفا خروج باشگاه‌های انگلیسی از سوپرلیگ اروپا را عامل فروپاشی این پروژه می‌دانست. به همین دلیل یوفا با همکاری دولت بریتانیا به باشگاه‌های انگلیسی قول افزایش قابل توجه درآمد را داده است؛ پیشنهادی که به تیم‌های ایتالیایی و اسپانیایی ارائه نخواهد شد.

به نظر می‌رسد تنها پیروز این کودتای ۴۸ ساعته باشگاه‌های انگلیسی بودند که با زیر پا گذاشتن عهد و پیمان خود از پشت به هم پیمانانشان خنجر زدند و پس از کسب منافع خود، از این رقابت‌ها انصراف دادند.
در حال حاضر فقط ۳ تیم اسپانیایی و ۳ تیم ایتالیایی عضو سوپر لیگ هستند و احتمالا به زودی بارسلونا، اتلتیکو مادرید، میلان و اینتر هم انصراف خود را ارائه دهند و رئال مادرید و یوونتوس به عنوان موسسان اصلی این پروژه، بیشترین ضرر را متحمل خواهند شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ابتکار، تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۷۳۴۲۴، www.ebtekarnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
چرا باید هرجایی که توطئه ای در کاره یک پای انگلیس در میون باشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین