پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۹۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۲
نامه اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی به معاون اول رئیس جمهور حاکی از این است که اختلال در واردات این نهاده‌ها به رغم وعده مسئولان وزارت جهاد، کماکان ادامه دارد. موضوعی که امکان تکرار نوسان در بازار محصولات پروتئینی را تقویت خواهد کرد.
شعار سال: ۲۱ فروردین بود که رئیس انجمن غلات ایران از توقف یک ماهه ثبت سفارش واردات نهاده‌های دامی خبر داد. موضوعی که به طور مستقیم با تولید محصولات پروتئینی مانند مرغ مرتبط است. کاوه زرگران عضو کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق تهران در آن تاریخ گفت: از بیستم اسفند تاکنون به دلیل جابه‌جایی اختیارات از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی، هیچ ثبت‌سفارشی در حوزه نهاده‌ها انجام نشده و حتی برخی محموله‌هایی که وارد شده نیز به دلیل نقص مدارک و مشخص نبودن نهاد متولی، امکان پهلوگیری و تخلیه نیافته‌اند.

وعده مسئولان وزارت جهاد برای رفع اختلال در واردات نهاده‌ها

با این حال، پس از آن، عباسی معروفان سرپرست دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد، این موضوع را رد کرد و گفت: ثبت سفارش نهاده‌های دامی متوقف نشده بلکه در مقطعی وزارت صمت این کار را انجام می‌داد و هم اکنون ادامه این کار را وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌دهد. وی ادامه داد: در این فاصله به دلیل تعطیلات ایام نوروز، بانک مرکزی برای ثبت سفارش‌ها، تخصیص ارز انجام نداده که این موضوع مورد اعتراض همگان بود و در جلسه‌ای که دیروز در این زمینه با حضور نماینده بانک مرکزی داشتیم، وی اعلام کرد که از هفته جاری تخصیص ارز را شروع می‌کنیم و به دلیل تعطیلات و ابلاغ نشدن بودجه ارزی، این وقفه ایجاد شده بود چرا که تخصیص ارز باید از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شود.
 
زنگ خطر مجدد برای مرغ پشت پرده توقف تخصیص ارز به نهاده‌های دامی از اواخر ۹۹
 
اتحادیه واردکنندگان: از هفته‌های پایانی اسفند تا الان ارز تخصیص نیافته است

اما با نامه نگاری اخیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دامی، این ماجرا وارد مرحله جدیدی شد. دیروز نامه این اتحادیه به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور منتشر شد که حاکی از این است از هفته‌های پایانی اسفند تاکنون ارز برای واردات نهاده‌های دامی اختصاص نیافته است. در این نامه آمده است: از هفته پایانی سال ۹۹ تاکنون هیچ گونه تخصیص و تأمین ارز از طرف بانک مرکزی برای نهاده‌های دام و طیور انجام نشده است. این در حالی است که برنامه‌ریزی واردات کالا‌های اساسی آن هم در شرایط بحرانی نیاز به اقدام به موقع، مستمر و بدون وقفه دارد و تخصیص ارز باید پیوستگی و استمرار داشته باشد. این اتحادیه از جهانگیری خواسته تا دستور اقدام فوری برای تأمین و تخصیص ارز مورد نیاز واردات نهاده‌های دام و طیور انجام شده و رسوبی در گمرکات صادر شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه خراسان، تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۷۲۳۷۳۳، khorasannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
برای چی باید این همه در دولت روحانی در زمینه نهاده های دامی به مشکل بخوریم؟ مگه تحریم ها فقط در دولت ایشون بوده؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین