پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۹۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نتایج موفقیت در وین اگر تبدیل به رای شود به رای حامیان روحانی می‌رود و در سبد مخالفان داخلی برجام نمی‌رود.
شعار سال: «سعید شریعتی»، فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص تفرقه افکنی‌های صدا و سیما در ارتباط با برجام گفت: من فکر می‌کنم که مخالفین برجام در شبکه‌های مختلف صدا و سیما جای پا دارند، از شبکه افق و شبکه سه گرفته تا معاونت خبر، این‌ها نیرو‌های تند و رادیکال هستند که از تریبون‌های تبعیض آمیزی که در صدا و سیما در اختیارشان قرار گرفته، منویات تشکیلاتی و حزبی خود را با پول بیت المال تبدیل به برنامه می‌کنند و به خورد جامعه می‌دهند.
 
سیاست نظام مذاکره است

او افزود: رهبری بعد از استراتژی نه جنگ نه مذاکره و پس از کنار رفتن سد ترامپ از سر راه ملت ایران رسما اعلام کردند که وارد دوران مذاکره شده‌ایم به شرط اینکه مذاکره فرسایشی نشود و موضوع را حل و فصل کند تا تحریم‌ها برداشته شده و مردم خوشحال شوند. الان سیاست نظام مذاکره است و رهبری نیز برای تیم مذاکره کننده دعا کردند، اما یک هفته بعد از اعلام رهبری، صدا و سیما دست به چنین اقداماتی می‌زند.
 
کاسبان تحریم برای تخریب روحانی در صدا و سیما جای پا دارند
 
شریعتی خاطرنشان کرد: رهبری در این شرایط برای تیمی که در حال مذاکره است دعا می‌کنند، «حسبنا الله و نعم الوکیل» یعنی بروید مذاکره کنید و توکل به خدا کنید و اجازه ندهید مذاکره فرسایشی شود در ادامه در صدا و سیما، منویات چند آدم را با پول بیت المال علیه رزمندگان صف مقدم دیپلماسی کشور به تصویر می‌کشد این خیانت است و اینکه به کجا وصل هستند خدا عالم است و باید خودشان، توضیح بدهند.

او افزود: من ممکن است در خیلی جا‌ها منتقد سیاست‌های نظام باشم این موضوع اشکالی ندارد، ولی در این موقعیت حتی اگر سعید جلیلی هم عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود و در میدان مذاکره بود، تضعیف روحیه او و اخلال در کارش اقدامی خلاف منافع ملی بود.

شریعتی خاطرنشان کرد: اجازه دهند تیم مذاکره کننده برگردد سپس ارزیابی کنند و بگویند بَد مذاکره کردند در حال حاضر وسط میز مذاکره؟ این‌ها چه فکری می‌کنند؟ از آن طرف «پرس تی وی» خبر علیه مذاکرات جعل می‌کند که عراقچی ناچار به توییت زدن می‌شود. این اقدامات نشان می‌دهد که یک شبکه‌ای از نفوذ در صدا و سیما وجود دارد.
 
کاسبان تحریم می‌خواهند همه کاسه و کوزه‌ها را سر روحانی بشکند

او در خصوص اینکه خبر‌های فیک صدا و سیما و شبکه‌های وابسته به آن رویکرد انتخاباتی دارد، خاطرنشان کرد: این‌ها را من به تنهایی انتخاباتی نمی‌بینم، ولی من حیث المجموع یک جریان تندرو و کاسب تحریم، طرح بسته بود که روحانی را در ماجرای حل و فصل مسئله تحریم‌ها و برجام، ناموفق نشان بدهد و همه کاسه و کوزه‌ها را سر روحانی بشکند.

شریعتی ادامه داد: عملا با انجام این توافقات و گره گشایی از مسئله برجام همه تلاش‌های چند ساله خود را در پروپاگاندا علیه دولت روحانی نقش بر آب میبینند. احتمالا گشایش‌هایی که بعد از توافق وین اتفاق خواهد افتاد تا دو ماه دیگر که موعد انتخابات هم هست، شور و اشتیاق مردم برای انتخابات بیشتر خواهد شد.
 
کاسبان تحریم برای تخریب روحانی در صدا و سیما جای پا دارند

او تصریح کرد: این‌ها گمان می‌کنند نتایج موفقیت در وین اگر تبدیل به رای شود به سبد رای حامیان روحانی می‌رود و در سبد مخالفان داخلی برجام جای نمی‌گیرد؛ لذا شروع به ایجاد اخلال، سنگ اندازی و بحث‌های حاشیه‌ای و توهین به دولت و تیم دیپلماسی می‌کنند. من نمی‌فهمم دقیقا این‌ها از منافع ملی چه می‌دانند و تصورشان از منافع ملی چیست که چنین اشتباه بزرگی می‌کنند؛ فکر می‌کنند که از این نمد برای خودشان می‌توانند، کلاهی داشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۶۸۵۱۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
صدا و سیما به هیچ عنوان نمیتونه این وضع رو به خوبی مدیریت کنه و همیشه یه گندی باید بزنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین