پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۹۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۲
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: عربستان باتوجه به تحولاتی که در سیاست آمریکا بعد از ترامپ اتفاق افتاد و اینکه آمریکایی‌ها دیگر علاقمند نیستند از این کشور در جنگ یمن حمایت کنند طبیعی است که خواهان این هستند که جنگ را خاتمه داده و به باتلاقی که در آن گرفتار شده‌اند پایان دهند.
شعار سال: «قاسم محبعلی»، کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص اهمیت روابط میان ایران و عربستان گفت: این مسئله بین سرویس‌های اطلاعاتی دو کشور بوده که از سوی عربستان رئیس سازمان اطلاعاتی آن کشور حضور داشته، اما از طرف ایران هنوز اعلام نشده دقیقا چه شخصی حضور داشته، اما به نظر می‌رسد با تاییدی که صورت گرفته این نشست صحت داشته باشد.
 
عربستان می‌خواهد به باتلاقی که در آن گیر افتاده پایان دهد/ مذاکره با ایران برای عربستان مهم است

او افزود: همین طور تایید شده است که این نشست در خصوص یمن بوده است. عربستان باتوجه به تحولاتی که در سیاست آمریکا بعد از ترامپ اتفاق افتاد و اینکه آمریکایی‌ها دیگر علاقمند نیستند از این کشور در جنگ یمن حمایت کنند طبیعی است که خواهان این هستند که جنگ را خاتمه داده و به باتلاقی که در آن گرفتار شده اند پایان دهند بنابراین مذاکره با ایران می‌تواند برایشان مفید باشد؛ از آن سو ایران هم به پایان جنگ یمن کمک کند.
 
اگر مسئله یمن به صلح بیانجامد، می‌تواند به رابطه ایران و عربستان کمک کند

محبعلی در خصوص تاثیر این مذاکره در منطقه خاطرنشان کرد: در مورد منطقه کاملا واضح است که یکی از مهمترین موضوعاتی که بین ایران و عربستان چالش عمده ایجاد کرده، مسئله یمن است. طبیعتا اگر این مسئله به یک سرانجامی برسد و به صلح بیانجامد، می‌تواند به صلح و امنیت منطقه و رابطه ایران و عربستان و کشور‌های جنوب خلیج فارس، کمک کند.
او افزود: در مورد برجام هم می‌توان گفت که یکی از موضوعات حاشیه‌ای برجام اختلاف میان ایران و آمریکا درباره خاورمیانه است، اگر این مسئله به سمت صلح حرکت کند می‌تواند به بهبود وضعیت منطقه و تشنج زدایی بین ایران و آمریکا کمک کند.

محبعلی در خصوص خروج نیرو‌های نظامی آمریکا از افغانستان نیز متذکر شد: آمریکایی‌ها در یک جنگ بی سرانجام و بدون پیروز به افغانستان وارد شدند و بعد از ۲۰ سال نتوانستند به آن اهدافی که می‌خواستند دست پیدا کنند. قصد دارند اشغال و حضور خود را در منطقه و خاورمیانه کاهش بدهند و درگیری‌ها را کم کنند تا هم هزینه‌های خود را کاهش داده و هم به سیاست و چالش فوری و یا مسئله اصلی خود، بیشتر بپردازند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۱۱۶۷۹۰۸، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
عربستان با ایران داشته میجنگیده تا الان اما چون نیابتی بوده نتونستیم اونطور که باید بهشون سیلی بزنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین