پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۵۳۵
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
کشور ایران به دلیل تجددگرایی وارداتی و گذر درونی نشده از سنت به مدرن، دائما در حال پرداخت هزینه دعوای توسعه اقتصادی با توسعه پایدار است. به زبان ساده تر، اقتصاد با محیط زیست، دعوای دائمی و حل نشده دارد. حال بهروز افخمی بشکلی احتمالا ناآگاهانه در سریال رعد و برق، آتش بیار معرکه شده و بنزین روی دعوای زیرخاکستر، ریخته است.

شعار سال: افخمی در سریال رعد و برق، قرائت انتقادی از بی تفاوتی ها و هیاهوی زیاد کنشگران محیط زیست در زمان وقوع بحران دارد. معتقد است آنها در زمان بحران و آتش سوزی و ایجاد معدن و جاده، سوار لپ تاپ هایشان می شوند و فقط و فقط هیاهو راه می اندازند و دست به کاری هم نمی زنند.

می گوید حتی با این گروه بچه مثبت ، نمی شود برخورد کرد. مدعی است که این گروه، فقط و فقط کاهش دهنده سرعت توسعه و رشد اقتصادی هستند. جاده می زنی از مرگ یوز پلنگ شاکی می شوند. فعالیت معدنی می کنی، بهانه تخریب را به میان می کشند و ... . اصلا آدم نمی داند با این گروه چه کند؟

در مقابل محیط زیستی ها ( تشکل ها ، فعالان و علاقه مندان )، معتقد به عدم وجود کمترین حمایت ها از طرف نهادهای دولتی و دستگاه های اجرایی از تشکل ها هستند. آنها از فضای بگیر و ببند ایجاد شده برای فعالیت های محیط زیستی و داوطلبانه ، از نبود حداقل ضریب تحمل در برابر صدای اعتراض ، از مطلق گرایی های دولتی ، از ضعف قوانین حمایتی ، از ضمانت اجرا نداشتن قوانین موجود ، از برخی پرونده سازی ها و نظایر آن گلایه مند هستند. معتقدند که بجای حمایت از فعالیت های داوطلبانه ، سرکوب می شوند و درشت می شنوند.
همانگونه که ملاحظه می شود، دعوای دائمی اقتصاد و محیط زیست کم بود، حالا بهروز خان افخمی با برداشت ها و ادعاهای خود در سریال رعد و برق، آتش زیر خاکستر اختلاف علاقمندان به محیط زیست و برخی نهادها را شعله ور کرده است.

آقا بهروز عزیز، با تجربه فردی چون شما، بعید بود، دیالوگ ها اینقدر جانبدارانه و ناپخته ارایه شود.

تعداد بازدید : 6

اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین