پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۵۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
تاریخ بلوار کشاورز و نقش حیاتی آن در توسعه شهر تهران، قابل چشم پوشی نیست. زمانی آب شرب تهران از نهری بنام آب کرج که در بالاسر شهر تهران قرار داشت (تهران در زیر بلوار کشاورز گسترش یافته و با سقل وزنی آب به سمت پائین سرازیر می‌شد)، تامین می‌گردید. این منطقه بعد‌ها به بلوار الیزابت تغییر نام داد و در بعد از انقلاب بدلیل واقع شدن وزارت کشاورزی در این بلوار، بنام بلوار کشاورز نامیده شد. برج‌های دو قلو و مدرن سامان نیز در این بلوار واقع شده‌اند.
شعار سال: این بلوار در زمان گذشته یکی از تفرجگاه‌های شهر تهران بوده‌است. طوری که در ساعت‌های پایانی روز و روز‌های تعطیل، بسیاری از شهروندان از این بلوار به عنوان محل گذران اوقات فراغت و تفریح استفاده می‌کردند. در میانه این بلوار نهری روان است که به رودخانه کرج شهرت دارد. نهر کرج در واقع رودخانه‌ای بود که از رودخانه کرج منشعب می‌گردید و به سمت اراضی بهجت آباد می‌رفت و از این اراضی به سمت دارالخلافه تهران امتداد می‌یافت. آب این نهر برای کشاورزی و جهت آب شرب منازل در تهران قدیم استفاده می‌شده‌است. تا قبل از لوله کشی تهران این نهر نقش عمده‌ای در تأمین آب تهران داشت. موقعیت جغرافیایی نهر کرج منطبق بر بلوار کشاورز کنونی است.

آشنایی با منطقه آب کرج، بلوار الیزابت و بلوار کشاورز

عکس فوق مربوط به سال ۱۳۳۶ شمسی است. در سال ۱۳۳۹ نام بلوار به الیزابت تغییر کرد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کافه تاریخ
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین