پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۶۹۳
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به آسیب مزارع دیم استان‌های جنوبی مقداری گندم برای ذخایر استراتژیک باید وارد شود.
شعار سال: عطااله هاشمی رئیس بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: بنابر آخرین آمار بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و در سامانه دولتی ثبت شده است.

او با اشاره به اینکه نقدینگی مورد نیاز برای خرید تضمینی گندم فراهم است، افزود: علی رغم خشکسالی و کاهش بارش پیش بینی می‌شود که امسال ۸ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

هاشمی تولید گندم را حدود ۱۲ میلیون تن پیش بینی کرد و گفت: در ارتباط با صنف، صنعت و انجمن ماکارونی قرارداد مستقیم منعقد شده است.

ضرورت واردات محدود گندم برای ذخایر استراتژیک

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: با توجه به آسیب مزارع دیم استان‌های جنوبی مقداری گندم برای ذخایر استراتژیک باید وارد شود.

به گفته او، با توجه به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان تقاضا داریم که گندم تولیدی را در اختیار شبکه دولتی قرار دهند که با این وجود امیدواریم امسال گندم خوراکی به سمت خوراک دام و طیور و سلف خران هرز نرود.

هاشمی در پایان تصریح کرد: تشکل‌ها در شورای قیمت گذاری درصدد هستند که به ازای هر کیلو گندم تحویلی میزانی اعتبار با نرخ بهره ۱۲ درصد در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا آن‌ها برای خرید نهاده سال زراعی آینده مشکلی نداشته باشند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اگروفودنیوز، تاریخ انتشار ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 1068675، agrofoodnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین