پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۳۹۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۵
اخیرا ادعایی توسط کانال تلگرامی اخبار فرهنگیان در خصوص عزل و نصب‌های سفارشی و نقش لابی فردی خاص در این حوزه مطرح شده است. جهت تنویر افکار عمومی و کاهش احتمال ایجاد شائبه، درخواست شفاف‌سازی داریم.
شعار سال: دخالت‌های نابجا و باندبازی در عزل و نصب‌ها تا کجا ادامه خواهد داشت؟
 
ادعای باندبازی و لابی‌گری در عزل و نصب‌های آموزش و پرورش
 
تردیدی نیست که تمرکز قدرت در بخش‌های غیررسمی سازمان‌ها، عموماً به فساد می‌انجامد و هیچ فرد یا نهادی از این قاعده مستثنی نیست.

دفتر داخلی وزیر آموزش و پرورش اگرچه در نمودار سازمانیِ وزارت آموزش و پرورش جایگاه مشخص و تعریف شده‌ای ندارد، با این حال سهم عظیمی از قدرت غیرپاسخگو، لابی‌گری و باندبازی در همین بخش از ستاد متمرکز شده است.

"ح. ک" که زمانی به عنوان کارشناس روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش منطقه ۴ شهر تهران مشغول به کار بود، بار روی کار آمدن محمد بطحایی بر مسند وزارت، به دلیل روابط خانودگی با وی توانست خارج از سلسله مراتب و ضوابط اداریِ مرسوم، به سمت مسئول دفتر وزیر منصوب شود.

در زمان وزارت بطحایی "ح. ک" یکی از متنفّذترین افراد در حوزه ستادی بود که این قدرت غالباً در جهت لابی‌گری و مهره چینی در مجموعه وزارت آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شد.

ارتباط غیرساختاری "ح. ک" با برخی نیرو‌های شاغل دفتر روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش نیز از جمله موارد قابل ذکر است که می‌تواند حوزه نفوذ غیررسمی وی را آشکار سازد.

دخالت‌های نابجا در عزل و نصب نیرو‌های حوزه‌های مختلف ستادی از سوی اندرونی وزارت آموزش و پرورش و غصب اختیارات وزراء مساله ایست که بی شک، توجه و ورود شخص وزیر و نهاد‌های نظارتی را می‌طلبد.

بزودی و در پُست‌های آتی، زوایای دیگری از وقایع درونی این ساختار منتشر خواهد شد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی اخبار فرهنگیان
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین