پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۱
نخستین خانه محیط زیست شهر تهران به مناسبت هفته زمین پاک با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی، مدیر کل محیط زیست شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری در سرای محله صادقیه افتتاح شد.
شعار سال: زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در این مراسم ایجاد خانه محیط زیست را گامی موثر درایجاد بستر مشارکت شهروندان درحفاظت از محیط زیست برشمرد وگفت: این اقدام که درقالیب پروژه‌های توسعه محلی طراحی و اجرا شده است این فرصت را فراهم کرده است تا ارتباط شبکه‌ای و مویرگی با شهروندان در بخش حفاظت از محیط زیست برقرار شود.

وی درادامه به طرح جامع مدیریت پسماند (کاپ) اشاره کرد و افزود: خانه محیط زیست می‌تواند در مسیر عملیاتی کردن این طرح با حوزه پسماند همکاری کنند و امید می‌روددر آینده نزدیک شاهد راه اندازی خانه محیط زیست در مناطق ۲۲ گانه باشیم.

آرش میلانی، رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران، افتتاح خانه محیط زیست را آغاز حرکت جدید و فراگیر در محلات برشمرد و گفت: در حال حاضر ارگروه محیط زیست در محلات وجود دارد وامید می‌رود با ایجاد خانه‌های محیط زیست و می‌توانیم مشارکت بیشتر شهروندان را دراین زمینه ایجاد کنیم.

وی خانه محیط زیست را محلی برای گفتگو و فعالیت‌های داوطلبانه برشمرد و گفت: تفکیک پسماند یکی از محور‌های مهم در حفاطت از محیط زیست است و این اقدام می‌تواند افزایش مشارکت شهروندی را در تفکیک پسماند موجب شود.

محمدرضا جوادی یگانه، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در این مراسم راه اندازی خانه‌های محیط زیست را یک نیاز برای جامعه امروزی برشمرد و افزود: این اقدام زیرساخت مناسبی برای نهادینه شدن فعالیت‌های محیط زیستی شهروندان در سطح محلات است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست محله بایستی از طریق مردم مراقبت شود، گفت: زمانی که مردم در خصوص مسائل زیست محیطی حساس شوند و آگاهی لازم را نیز بیابند می‌توانند همراه با دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی بسیار تاثیرگذار عمل کنند.

نخستین خانه محیط زیست تهران با هدف ارتقاء آگاهی شهروندان و ایجاد حساسیت در جامعه و جلب مشارکت آن‌ها در فعالیت‌های زیست محیطی وبهره گیری از حضور داوطلبانه و ابتکارات شهروندان در این زمینه در سرای محله صادقیه افتتاح شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از همشهری آنلاین، تاریخ انتشار:۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۵۹۷۹۹۲، www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین