پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷
اداره آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) اعلام کرد که حجم صادرات زباله ۲۷ کشور عضو این اتحادیه با افزایش ۷۵ درصدی در مقایسه با سال ۲۰۰۴ به حدود ۳۲.۷ میلیون تُن در سال ۲۰۲۰ رسیده است.
شعار سال: بر پایه گزارش یورواستات، ترکیه با واردات ۱۳.۷ میلیون تن مقصد اصلی پسماند‌های تولید شده در اتحادیه اروپا بوده که این رقم در مقایسه با سال ۲۰۰۴ تقریبا ۳ برابر شده است.
 
پسماند‌های صنعتی، صنعتی سودآور در برخی کشور‌ها

این گزارش نشان می‌دهد که پس از هند، سه کشور اروپایی بریتانیا، سوئیس و نروژ مهمترین مقصد صادرات زباله‌های تولید شده در اتحادیه اروپا هستند.

یورواستات همچنین گزارش داده که پاکستان در سال‌های اخیر به عنوان یکی از مقاصد اصلی صادرات زباله‌های اتحادیه اروپا بدل شده و حجم صادرات پسماند‌ها به این کشور از ۱۰۰ هزار تن در سال ۲۰۰۴ به ۱.۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ رسیده است، ولی در مقابل حجم پسماند‌های ارسالی از اتحادیه اروپا به چین طی سال‌های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و از اوج ۱۰.۱ میلیون تنی آن در در سال ۲۰۰۹ به ۶۰۰ هزار تن در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته است.
 
ترکیب پسماند‌های صادراتی از اتحادیه اروپا را اقلامی از جمله فلزات، کاغذ، پلاستیک، پارچه، چوب، شیشه، پسماند‌های حیوانی و گیاهی و زباله‌های شهری تشکیل می‌دهد.

در حال حاضر استفاده مجدد و بازیافت پسماند‌های صنعتی به صنعتی سودآور در برخی کشور‌ها از جمله اعضای اتحادیه اروپا بدل شده و همین امر تقاضا برای تجارت پسماند‌ها را افزایش داده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته ازخط بازار، تاریخ انتشار: ۸اردیبهشت ۱۴۰۰، khatebazar.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
ترکیه به خاطر موقعیت جغرافیایی از هر چیز بهره می برد حالا ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین