پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۹۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۲
نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت از صبح روز هشتم اردیبهشت‌ماه با حضور ۱۲۲ هزار نفر آغاز و به صورت مجازی برگزار می‌شود و مخاطبان به مدت سه روز فرصت حضور در آن را خواهند داشت.
شعار سال: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت از روز چهارشنبه هشتم اردیبهشت‌ماه به مدت سه روز (چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه) برگزار می‌شود تا این دوره از آزمون نیز سرانجام برگزار شود.
 
آزمون سراسری قرآن و عترت امسال برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می‌شود

آزمون سراسری قرآن و عترت امسال برای اولین بار و با توجه به شرایط کرونایی، به صورت مجازی برگزار می‌شود. در این آزمون بیش از ۱۲۰ هزار نفر با مراجعه به سامانه ثبت نام، موافقت خود با حضور در این آزمون را اعلام کرده‌اند. در روز تعیین شده، همه شرکت‌کنندگان در تمامی رشته‌ها می‌توانند در آزمون شرکت کنند و نوبت‌بندی خاصی اعمال نخواهد شد.

از جمله نکاتی که داوطلبان باید مدنظر داشته باشند، این است که پرسش‌ها به صورت مورد به مورد نمایش داده خواهد شد و امکان بازگشت به سوال قبلی وجود ندارد. زمان پاسخگویی هر سوال مختص همان سوال بوده و در صورتی که در زمان مقرر پاسخی انتخاب نشود، سوال بدون جواب ثبت شده و خودکار سوال بعدی نمایش داده خواهد شد. در صورتی که کاربر در هرکدام از سوالات با خطای اینترنت مواجه شود، ابتدا نسبت به اتصال خود به اینترنت اطمینان حاصل نموده و سپس نسبت به بارگذاری مجدد صفحه اقدام نماید.

نوزدهمین آزمون سراسری قرآن ابتدا قرار بود اواسط اسفندماه برگزار شود، اما به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های کافی به زمان فعلی موکول شد.
 
نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن به صورت مجازی برگزار می‌شود

این آزمون در سه گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم شامل دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، گروه معارف اهل بیت (ع) شامل سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و گروه حفظ قرآن کریم شامل رشته‌های حفظ و مفاهیم جزء ۳۰، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جزء اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

سید فخرالدین اسماعیلی، مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد ضمن اعلام خبر برگزاری این آزمون، گفت: برای اینکه شرایط برگزاری آزمون را به خوبی سنجیده باشیم، یک دوره آزمون را به صورت آزمایشی برگزار کردیم. در این آزمون آزمایشی که ۳۵ هزار نفر در آن حضور یافتند، مخاطبان با نحوه پاسخگویی، فراخوانی سوالات و همچنین سامانه‌های پشتیبان آشنا شدند.

وی با تأکید بر اینکه آزمون در روز‌های هشتم، نهم و دهم اردیبهشت‌ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود، افزود: با توجه به وضعیت اینترنت و ایام ماه مبارک رمضان، برای تسهیل شرایط مخاطبان، این امکان فراهم شده است تا هر شرکت‌کننده در بازه زمانی ۹ تا ۱۹ در هر زمانی که تمایل و دسترسی مطلوب داشت، در آزمون حضور داشته باشد.
 
سیاست ارتقای امنیت آزمون، برقراری عدالت آزمونی و کاربری آسان را اعمال کردیم

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت ارشاد تصریح کرد: سطح سوالات و زمان پاسخگویی برای گروه زیر ۱۲ سال و نابینایان و کم‌بینایان متفاوت است. یعنی از آنجا که این گروه‌ها معمولاً به صورت صوتی آموزش می‌بینند، سوالات آن‌ها نیز به صورت صوتی در نظر گرفته شده است. البته متن سوالات و گزینه‌ها نیز موجود است.

اسماعیلی در مورد تعداد داوطلبان این آزمون، بیان کرد: بیش از ۱۲۲ هزار نفر از میان قرآن‌آموزان موسسات قرآنی و داوطلبان آزاد برای حضور در آزمون اعلام آمادگی کرده‌اند. برای حضور این تعداد کاربر در آزمون و به تعداد رشته‌های آزمون سرور در نظر گرفته شده است. یعنی ۱۴ سرور برای پشتیبانی زیرساختی از آزمون پیش‌بینی شده است. این مساله باعث می‌شود بتوانیم توان پاسخگویی سرور‌ها را در لحظه بالا ببریم.

وی در ادامه اظهار کرد: سه سیاست ارتقای امنیت آزمون، برقراری عدالت آزمونی و کاربری آسان را در تمامی دستورنویسی‌ها و فرایند برنامه‌نویسی آزمون اعمال کردیم تا هیچکس از آزمون بازنماند و داوطلبان با توجه به سطح یادگیری به سوالات پاسخ دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر: ۳۹۶۷۶۰۲، iqna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
مجازی برگزار شدنش باعث میشه تا از یاد ها نره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین