پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۹۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
حسینعلی شهریاری درباره آخرین اقدامات همچون انجام تست‌های پی سی آر و قرنطینه در مرز‌های کشور گفت: تست‌های پی سی آر انجام می‌شود، اما راهکار مناسب بستن مرز‌ها و عدم صدور مجوز برای تردد کامیون‌ها و دیگر وسایل نقلیه است.
شعار سال: در کشور ما بیم شیوع ویروس کرونا هندی افزایش یافته است. از سوی دیگر همچنان تردد از مرزهای شرقی کشور در حال انجام است و شاهد تعاملات پاکستانی‌ها در جنوب کشور هستیم که همین امر می‌تواند یکی از دلایل شیوع بیش از پیش کرونا در کشور و افزایش لجام گسیخته مرگ و میرهای کرونایی را در کشور به دنبال داشته باشد. در این شرایط می‌طلبد تا تصمیم گیران امر نسبت به تعاملات با این کشورها حساسیت‌ به خرج دهند. بر اساس بررسی‌های انجام شده ویروس کرونای هندی جهش یافته‌تر از انواع قبلی است و ویروس با قدرت سرایت و مرگ و میر فراوان تعداد قابل توجهی از افراد را به کام مرگ می‌کشانند.
 
در روزهای اخیر هم سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه نگرانی اصلی ما امروز در شیوع ویروس هندی کرونا است، تاکید کرده است که ویروس هندی بسیار مخوف است و باید برای هر پیشامدی خود را آماده کنیم. هرچند در روزهای اخیر سفرهای هوایی از سوی هندوستان به ایران و بالعکس مدیریت شد اما همچنان مرزهای زمینی باز است و همین امر نشان از چرخش این ویروس در کشور به ویژه در استان‌های شرقی کشور را دارد.

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نماینده مردم زاهدان در مجلس درباره آخرین وضعیت ویروس کرونای هندی در مرزهای جنوب شرقی کشور گفت: هنوز گزارش و اطلاعاتی در زمینه وجود ویروس کرونای هندی در استان‌های شرقی کشور در دست نیست.

او افزود: در روزهای اخیر محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به استان زاهدان آمد و به بررسی دقیق ویروس کرونا پرداخت.

شهریاری درباره کم و کیف بررسی سلامت اتباع بیگانه یا افرادی که به شکل قاچاق در مرزهای جنوب شرقی به کشور وارد می‌شوند، عنوان کرد: از طریق سپاه و مرزبانی خواستار جلوگیری از ترددها این افراد هستیم. هرچند شاهد تردد تریلی و کامیون‌ها هستیم. با این تفاسیر به رغم تذکرها شاهد تردد افراد در مرزها هستیم و نگرانی در زمینه شیوع کرونا و تشدید بیماری در کشور وجود دارد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس درباره آخرین اقدامات برای مهار مرزها گفت: باید مرزها بسته شود، در این ایام هیچ گونه تردد نباید انجام شود.

او درباره آخرین اقدامات همچون انجام تست‌های پی سی آر و قرنطینه در مرزهای کشور نیز تصریح کرد: تست‌های پی سی آر انجام می‌شود اما راهکار مناسب بستن مرزها و عدم صدور مجوز برای تردد کامیون‌ها و دیگر وسایل نقلیه است.

شهریاری درباره عمده ویروس کرونا در استان زاهدان و دیگر استان‌های جنوب شرقی کشور تصریح کرد: در سیستان و بلوچستان همچنان شاهد ویروس قبلی هستیم. البته در برخی از مناطق هم شاهد چرخش ویروس کرونای بریتانیایی هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 1171948، www.borna.news.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
بسته شدن مرز ها در زمینه اقتصادی به کشور ضرر های جبران ناپذیری وارد میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین