پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۰۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
مطابق اخبار رسیده، بیش از ۷۰ کارمند و کارگر زن و مرد شهرداری منطقه ۶ تهران سهمیه واکسن پاکبان‌ها را به خود تزریق کرده‌اند. موضوعی که با واکنش مناسب از طرف تورج فرهادی شهردار منطقه شش مواجه نشد و عکس العمل شایسته ای از ایشان ملاحظه نگردید.
شعار سال: بعد از شهرداری آبادان و شهرداری علی آبادکتول، حالا طبق اسنادی رسیده برخی از کارمندان زن و مرد شهرداری منطقه ۶ تهران به عنوان پاکبان معرفی شده و در لیست دریافت واکسن قرار گرفتند. در این لیست ۱۷۹ نفره، تعدادی از افراد خانم هستند؛ این در حالی است که در پایتخت هیچ پاکبان زنی وجود ندارد!

ماجرا از این قرار بوده که ابتدا لیستی ۱۷۹ نفر برای دریافت واکسن از سوی معاونت خدمات شهری منطقه ارائه می‌شود، از این لیست، ۱۴۹ نفر به مرکز بهداشت مراجعه کرده‌اند و واکسن دریافت می‌کنند. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که اتفاقات عجیبی در شهرداری منطقه ۶ تهران رخ داده است؛ برای مثال فردی که در گذشته کارمند معاونت فنی و عمران بوده و حالا «کارمند در اختیار» است، به همراه دخترش واکسن دریافت کرده است. فردی دیگر کارمند منطقه ۱۱ بوده و به واسطه حضور بردارش در منطقه ۶، واکسن زده است. در یک مورد دیگر یکی از خانم‌های شهرداری منطقه ۶ که کارمند دفتری بوده، واکسن زده و نام پدرش نیز در لیست دیده می‌شود. در تماسی که با این فرد گرفته شد، از او پرسیده شد چگونه واکسن زده که او پاسخ داد از شهرداری بازنشسته شده، اما به خاطر دخترش که واکسن زده، او را نیز در لیست قرار داده‌اند.

در یک نمونه دیگر نیروی خدماتی دفتر تورج فرهادی شهردار منطقه نیز از ترس آن که شهردار کرونا نگیرد، دز اول واکسن را دریافت کرده است!

نکته عجیب‌تر اینکه شهرداری منطقه بعد از ارائه لیستی با حضور پاکبانان زن و مرد که از آن به عنوان لیست اصلاحی یاد کرده، گفته که به دلیل حجم بالای کار آن‌ها، تزریق واکسن صورت نپذیرفته و در زمان دیگری سهمیه بیشتری به منطقه اختصاص پیدا کند.
 
۶۹ کارمند شهرداری منطقه ۶ تهران، سهمیه واکسن پاکبان‌ها را به خود تزریق کردند
 
۶۹ کارمند شهرداری منطقه ۶ تهران، سهمیه واکسن پاکبان‌ها را به خود تزریق کردند،سند درخواست واکسن بیشتر برای منطقه ۶ شهرداری تهران
 
برای راستی‌آزمایی لیست ارائه شده، با برخی از این افراد به صورت ناشناس تماس تلفنی برقرار کردیم. برخی از آن‌ها اعلام کردند که کارمند و کارگر فضای سبز، بازیافت یا سایر قسمت‌های شهرداری منطقه هستند و دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند. برخی نیز گفتند با توجه به احتمال پیش آمدن ماجرای شهرداری آبادان، درخواست دادند اسمشان از لیست خارج شود، زیرا پاکبان نبوده و کارگر فضای سبز هستند و از ترس آبرو تمایل به دریافت واکسن ندارند.

چند نفر از آن‌ها کارمند و مدیران شهرداری منطقه ۶ بودند و به طور کلی تعداد زیادی از افراد غیرپاکبان دز اول واکسن را دریافت کرده‌اند. برخی نیز از ترس افشا شدن ماجرا تمایل به دریافت واکسن ندارند در غیر اینصورت حتی به آن وعده داده شده که اوایل خردادماه ممکن است دز اول را دریافت کنند. لیست دریافت‌کنندگان با کد ملی و پرسنلی موجود است و در صورت نیاز به همراه فایل صوتی مصاحبه‌شوندگان منتشر خواهد شد.

این افراد در حالی دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که وزارت بهداشت در خبری اعلام کرده است که واکسن‌خواران دوز دوم را دریافت خواهند کرد، اما مجازات نیز خواهند شد.

این تعداد که حتی ممکن است بیشتر نیز باشند در مقایسه با شهرداری آبادان و علی‌آباد کتول یک فاجعه برای کشور و شهرداری تهران محسوب می‌شود و نشان می‌دهد همان اتفاق آبادان رخ داده، اما این بار فاجعه به صورت سیستماتیک و با تعداد بسیار بالا بوده است.

این آمار فقط متعلق به یک منطقه شهرداری است و احتمالا در سایر مناطق نیز، مشابه این اتفاق رخ داده است. انتظار می‌رود شهردار منطقه به همراه کارمندان و مدیرانی که به ناحق واکسن پاکبانان را دریافت کرده‌اند و جان خود را بر دیگری ارجح دانستند، مجازات شوند و در عین حال شهرداری و شورای شهر تهران نظارت محکم‌تری بر کارمندان شهرداری داشته باشند تا واکسن‌خواران آن هم در این برهه خطیر، به جان ضعیف‌تر‌ها تعرض نکنند. نخستین درخواست این است که پیروز حناچی نظارت بیشتری بر زیرمجموعه خود داشته باشد و برخورد مناسبی با تورج فرهادی شهردار منطقه انجام شود.

زمانی که عراق به ایران حمله شیمیایی کرد؛ تعداد ماسک‌های شیمیایی از نیرو‌ها کم‌تر بود؛ رزمنده‌ها ماسک‌های خود را در زمان حمله شیمیایی یا بر صورت همرزم خود یا زن و کودکی که از سختی نفس کشیدن، صورتشان سرخ و برافروخته شده بود، می‌گذاشتند. حالا، اما دوران گذاشتن ماسک خود بر صورت دیگری به پایان رسیده و فقط خاطره‌ای از آن دوران و انسان‌هایی که دیگر نیستند، باقی مانده است. امروز در حالی که روزانه بیش از ۴۰۰ نفر جان می‌بازند، این مدیران شهری هستند که «ماسک را از صورت دیگران کش می‌روند» و به جای آنکه سهمیه واکسن متعلق به پاکبان‌ها و تطهیرکنندگان را صرف حفاظت از آن‌ها در مقابل بیماری کنند، خودشان و نزدیکان شان در صف سهمیه دیگری ایستاده‌اند و ابتدا به فکر خود و خویشاوندانشان هستند.
 
آغاز برخوردها و شروع پروژه توجیه!
این گزارش همانطور که پیش بینی می شد آنچنان انعکاسی از سوی شهروندان داشت که پیروز حناچی شهردار تهران را در کمتر از چند ساعت وادار به واکنش کرد و در توئیتی که در همین زمینه منتشر شده است نوشت : از رسانه ها بابت حساسیت ها ممنونم، داده های تزریق واکسن در شهرداری تهران فورا بررسی خواهد شد. در صورت مشاهده تخلف، افراد خاطی احتمالی علاوه بر برخورد، به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.

این گزارش اما، با واکنش های تند و تیزی هم از سوی اعضای شورای شهر همراه بود . آرش حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درهمین زمینه و واکنش به این گزارش گفت : ساده‌انگاری است که چنین موضوع مهمی را با دادن چند لیست از سوی مناطق حل و فصل کرده و به این شکل دز‌ها را دریافت و توزیع کردند. وقتی بدون هیچ سیستم خاصی این کار آغاز می‌شود، نتیجه این شده که بیش از یک سوم واکسیناسیون یک منطقه خطا دارد.

مجید فراهانی، نیز یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران بود که در توئیتی نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد و نوشت: دوازده روز پیش در نامه ای خواستار انتشار فهرست اسامی دریافت کنندگان واکسن کرونا در سامانه شفافیت شدم امروز اما مطالبه من معرفی مدیران مسوول در مناطق متخلف در تزریق واکسن به تخلفات اداری و مراجع قضایی و برکناری متخلفین است.این عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران همچنین در گفتگویی در یکی از اتاق‌های شبکه اجتماعی کلاب هاوس گفت: میزان تخلف‌های انجام شده در شهرداری بیش از این است و برای مثال به ادعای او "۸۰۰ واکسن به بهشت زهرا اختصاص یافته که ۲۰۰ دوز آن به خدمه بهشت زهرا تزریق نشده است."
محمد جواد حق شناس؛ رییس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر نیز در توئیتی دیگر با اشاره به توییت پیروز حناچی، شهردار تهران مبنی بر بررسی فوری داده‌های تزریق واکسن در شهرداری تهران و برخورد با خاطیان آن در پیامی توییتری نوشت:"هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک. لازم است هر چه سریعتر گزارش برخورد با متخلفین به استحضار مردم و شورای شهر برسد.
الهام فخاری از اعضای شورا در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: درحالی که واکسینه‌ی پاکبانان و نیروهای خدماتی شهری هنوز تکمیل نشده، و شهرداری هیچ برنامه‌ای برای دورکاری منظم کارمندان و خدمت‌دهی اینترنتی به شهروندان ندارد، تزریق واکسن سهمیه پاکبانان به مدیران و برخی کارکنان خیانت است. شهردار تهران باید قاطع با خاطیان برخوردکند و به مردم گزارش دهد.
این اظهار نظرها باعث شد تا در نهایت شهرداری نیز اطلاعیه ای صادر و در آن اعلام کند که به خاطر اهمال و تخلف صورت گرفته در این زمینه، یک شهردار ناحیه و سه همکار وی از کار برکنار شده اند. مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران روز پنجشنبه اعلام کرد: پس از بررسی ها مشخص شد تاکنون تعداد محدودی واکسن برای تزریق به نیروهای خط مقدم مبارزه با کرونا اعم از پرسنل بهشت زهرا (س) ، پاکبانان و پرسنل پسماند (که شامل نیروهای عملیاتی و اداری مرتبط با مشاغل پرخطر خدمات شهری میباشند اعم از زن و مرد) از طریق وزارت بهداشت تخصیص داده شده است که از این تعداد هیچ یک از مدیران شهرداری تا رده چهار مدیریتی تزریقی انجام نداده‌اند.
این در حالی است که در بررسی ها مشخص شد توزیع سهمیه فوق الاشاره در یکی از مناطق منطبق بر پروتکل های مصوب نبوده و لذا معاون و رییس خدمات شهری منطقه بدلیل اهمال در نظارت و عدم رعایت پروتکل ها عزل و به مراجع نظارتی معرفی شدند.
با این حال وزیر بهداشت که معمولا در چنین مواردی با انتشار اطلاعیه یا در گفتگو با رسانه ها به شدت خاطیان را متهم کرده و حتی دستور عزل مسئولان بهداشت این شهرستان ها را عزل کرده بود، اینبار نه خودش و نه معاونانش، در برابر تخلف صورت گرفته در شهرداری تهران و کوتاهی مدیران خودش در شبکه سلامت پایتخت سکوتی واکنشی را نداشته اند و ترجیح داده اند فعلا، سکوت اختیار کنند! جالب اینجاست که شهردار منطقه ۶ نیز به جای توبیخ به خاطر آنچه توسط مدیران منصوب شده اش رخ داده، بعد از بالا گرفتن موج انتقادها تنها واکنشش، منصوب کردن یکی دیگر از مدیرانش به جای فرد عزل شده بود! تورج فرهادی، همان شهردار منطقه ای است که چند ماه قبل نیز به خاطر کشته شدن یک نوجوان در پارک لاله تهران، به دلیل اهمال مدیران منظقه اش، به راحتی از زیر بار مسئولیتی که برعهده اش بود شانه خالی کرد و بدون ترس از توبیخ همچنان، محکم و استوار به کارش ادامه داد! ادامه فعالیت وی بعد از این دو حادثه، این گمان را به وجود آورده که بی شک وی از سوی شخص یا اشخاص ذی نفوذی حمایت می شود که شهردار تهران هنوز جرات عزل وی را پیدا نکرده است!

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رویداد ۲۴، تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۹۸۲۴، www.rouydad۲۴.com/خبرگزاری موج ، دهم اردیبهشت 1400؛کد خبر ۳۷۶۲۱۱  /سایر منابع .
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
یعنی چی یعنی نمیتونن جمعشون کنن؟مگه میشه؟اگه ملت بودن الان باباشونم درآورده بودن مگه الکیه؟اینا اخه همشون خودین مساله اینجاست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
جای تاسف داره که این مسئولین داره از شیروه مردم زحمت کشمون هم به نفع خودشون استفاده میکنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین