پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۲۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در خصوص نشست برجام گفت: به نظر می‌رسد در گفتگو‌ها که هنوز هم در جریان دارد مواضع طرفین بسیار نزدیکتر شده است.
شعار سال : «دیاکو حسینی»، تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، در خصوص نشست برجام گفت: به نظر می‌رسد در گفتگو‌ها که هنوز هم در جریان دارد مواضع طرفین بسیار نزدیکتر شده، اختلاف نظر‌هایی در ارتباط با برداشتن نحوه گام‌ها وجود داشت که تا حدودی برداشته شده، اما هنوز فاصله زیادی تا تفاهم نهایی وجود دارد.
 
او افزود: در یک توضیحاتی باید اطمینان داده شود و هماهنگی برای اجرا صورت گیرد، اما به نظر می‌رسد در مورد نقشه راهی که طرفین را به اجرای کامل تعهدات برمی گرداند تفاهم نسبی شکل گرفته است.

حسینی اضافه کرد: با ادامه روند، در آینده نزدیک شاهد تحولات خواهیم بود که معنای آن برای ایران این بوده که قطعنامه ۲۲۳۱ کامل اجرا و رفع کامل همه تحریم‌ها انجام شود.

او با بیان اینکه اولین نکته‌ای که باعث نرمش آمریکا در زمینه برجام شد، اقرار به این موضوع بود که تحریم‌ها نمی‌تواند ابزاری برای گرفتن امتیاز‌های بیشتر از ایران باشد، اظهار کرد: من فکر می‌کنم تفاوت نگرش میان طیف‌های مختلف در رابطه با سیاست خارجی و موضوع ایران در آمریکا، وجود دارد. بایدن در هفته‌های اول رسیدن به کاخ سفید موضوع ایران را دنبال کرد در حالی که اعتقاد داشت ایران گام اول را بردارد و آمریکا یک برجام پلاس ایجاد کند، اما به این نتیجه رسید که با این روش، هیچ چشم اندازی نمی‌تواند ایجاد کند و به همین دلیل می‌بینیم اوضاع تغییر کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۷۲۵۷۳، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
مشکلات این مملکت با این دست از رفتار های جزیی حل شدنی نیست باید اوضاع رو بهتر از اونی که میخوایم بکنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
من که به مذاکرات برای بهبود اقتصاد اصلا ایمان ندارم ما باید تو همین اوضاع خوب اقتصادی که الان داریم تا ابد زندگی کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
اینکه بین ایران و دشمن دیرینه اش این تفاهم بخواد برقرار بشه یکم طول میکشه قطعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین