پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۳۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
صادق خرازی گفت: من اولین سفیری بودم که توسط احمدی نژاد عزل شدم من در فرانسه سفیر بودم و همزمان حکم دیگری داشتم.
شعار سال : نام صادق خرازی هم به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده است هرچند انگار این احتمال به سمت ضعیف شدن می رود اما نیم نگاهی هم به نامزد شدن خودش دارد و خرد جمعی در حزب را عامل آن می داند.

خرای یک مصاحبه طولانی انجام داده است که بخش هایی از گفتگوی او را در اینجا می خوانید.

شما یک دیپلمات هستید یا یک فعال سیاست داخلی؟ این نظریه را که سیاست خارجی ادامه سیاست داخلی است، قبول دارید؟

من فکر نمی کنم هیچ مشکلی داشته باشد که یک دیپلمات، سیاستمدار داخلی باشد یا یک سیاستمدار داخلی وجوه یک دیپلمات حرفه ای را داشته باشد. در دنیا نمونه های زیادی وجود دارند که هم دیپلمات هستند و هم یک کنشگر سیاست داخلی و این در دنیا مرسوم است. من از زمانی که از سیستم دیپلماسی کشور با آمدن آقای احمدی نژاد در ریاست جمهوری جدا شدم وارد حوزه داخلی شدم.

خودتان خواستید با آمدن احمدی نژاد از سیستم دیپلماسی بیرون بیایید؟

خیر ایشان من را عزل کرد من اولین سفیری بودم که توسط احمدی نژاد عزل شدم من در فرانسه سفیر بودم و همزمان حکم دیگری داشتم. ایشان گفته بود راس را بزنیم که بقیه را راحت تر بتوانیم بزنیم. برای من مایه افتخار بود که نتوانم با ایشان کار کنم نه من باید خودم را معطل می کردم و نه ایشان به عنوان رئیس جمهور ،من سفیر خوبی برایش بودم. من یکی از مخالفین جدی رئیس جمهور بودم و ایشان هم مخالف من بود.

من در همه جای کشور سخنرانی کردم و گفتم که ایشان اگر با این طرز تفکر در ایران مسئول شود ایران دهه های زیادی به عقب برمی گردد و همین طور هم شد. در سال ۸۸ جوان های زیادی در یک انسداد سیاسی قرارگرفتند و در سال ۹۱و ۹۲ به من مراجعه کردند و خواستند یک حزب و انجمنی را تشکیل بدهند. من با خیلی از بزرگان مشورت کردم ،برخی فکر کردند من برای تشکیل این حزب دستور داشتم که این طور نبود خدمت مقام معظم رهبری رسیدم خدمت مرحوم آقای هاشمی رفسنجانی ، مرحوم هاشمی شاهرودی و آقای خاتمی رسیدم حتی با آقای روحانی صحبت کردم. مجموعه این مشورت و خرد جمعی ما را به سمت تاسیس حزب ندای ایرانیان کشاند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 169516، www.gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین