پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۰۴۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۵
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی با تبریک فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت روز گرامیداشت مقام معلم و استاد تاکید کرد: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های علمی و داشته‌ها و دستاورد‌های حاصل شده، ثمره فعالیت عالمانه هزاران عضو هیات علمی کشور است.
شعار سال: به گزارش روز شنبه وزارت علوم، در متن پیام منصور غلامی آمده است: تقویم فرهنگی و اجتماعی ایران ۱۲ اردیبهشت ماه که مصادف با سالروز شهادت فیلسوف گرانقدر حضرت آیت الله شهید مرتضی مطهری است؛ روز معلم و استاد نام نهاده است. این نام‌گذاری برای قدردانی از خدمات فرهنگی و علمی آن استاد فرزانه و همه کوشندگان مسیر اعتلای دانایی و فرهیختگی است که فرصتی پیش روی دوستداران دانش و دانایی قرار می‌دهد تا به ساحت اندیشه و معرفت، ادای احترام و از تلاش و سخت کوشی دانشمندان، تکریم و تجلیل کنند.

در ادامه این پیام تصریح شده است: افزون بر این، بازنگری عالمانه کارنامه دستاورد‌ها و کامیابی‌های نهاد علم، که بیش از هر چیز مرهون تلاش سخت عالمان دیروز و امروز است؛ باید وجهه همت خود قرار دهیم و در این بین نه تنها قدردان زحمات زندگان باشیم؛ که عمر و عزّت شأن دراز و مستدام باد. تلاش عالمانه و محققانه آموزگاران و اساتیدی را که رخ در نقاب خاک دارند و بهره‌مند از خوان دانش و علم آن‌ها هستیم، نیز گرامی و درودی صمیمانه برای ارواح پاک شأن داشته باشیم.

ویر علوم در این پیام تبریک افزود: به ویژه یاد کنیم از عالمان و دانشگاهیان عزیزی که به سبب همه گیری ویروس مهلک کووید -۱۹ آن‌ها را از دست داده‌ایم. پر واضح است که شرایط برآمده از این همه‌گیری، مسوولیت و وظایف حرفه‌ای و اجتماعی استادان را دو چندان کرده است. با این وجود، بزرگوارانی که همواره پیشرفت و توسعه کشور و ارتقای سلامت جامعه در عرصه‌های جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی را مطلوب و آرمان خود دانسته و در تحقق آن توان خود را به میدان آورده و در کمال فروتنی و بی پیرایگی توانسته اند دستاورد‌های خوبی را در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و فناوری محقق سازند، شایسته تقدیر هستند.

وزیر علوم در این پیام تاکید کرد: جایگاه جمهوری اسلامی ایران در رقابت‌های علمی و داشته‌ها و دستاورد‌های حاصل شده، ثمره فعالیت عالمانه هزاران عضو هیات علمی کشور است. در برابر تلاش و ایثار فروتنانه استادان ارجمند، سر تعظیم فرود می‌آورم و ضمن گرامیداشت جایگاه والای معلم، شهید استاد مرتضی مطهری، ایام گرامی داشت مقام استاد و معلم را به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور تبریک و تهنیت می‌گویم، کوشش و مساعی همه عزیزان را تحسین؛ از پروردگار یکتا آرزوی تندرستی، عزّت و دوام توفیقات همگان را مسألت دارم.

آیین بزرگداشت مقام معلم روز ۱۲ اردیبهشت فردا با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری به صورت مجازی به میزبانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

در این مراسم مجازی منصور غلامی وزیر علوم، حسینعلی قبادی رییس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، عماد افروغ استاد دانشگاه و جامعه شناس و محمدعلی مهدوی‌راد دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران سخنرانی می‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۱۴۳۳۷، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
وزير علوم هم در طي اين مدت تونسته اقدامات خوبي براي رفع تكصداي از دانشگاه هاي سياسي كشور بكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین