پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص بودجه‌های مربوط به ورزش در سال ۱۴۰۰ توضیحاتی را بیان کرد.
شعار سال: سید احسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، در خصوص وضعیت بودجه ورزش و شرایط تخصیص آن به وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها اظهار داشت: در بودجه سال ۱۳۹۹ با توجه به رویداد المپیک و پارالمپیک، اعتبار ویژه‌ای برای این مسابقات در نظر گرفته بودیم، اما به علت شیوع ویروس کرونا این رقابت‌ها به تعویق افتادند. در سال ۹۹ هر چند مسابقات المپیک برگزار نشدند، اما بخشی از این اعتبارات به کمیته ملی المپیک و پارالمپیک اختصاص داده شد. در سال ۱۴۰۰ هم برای المپیک و پارالمپیک هر کدام ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفتیم که به ۲ کمیته المپیک و پارالمپیک داده خواهد شد.

او افزود: یک بودجه عمومی وجود دارد که وزارت ورزش و جوانان می‌تواند به صورت عام بین تمامی فدراسیون‌ها توزیع کند و در اختیار فدراسیون‌های ورزشی قرار بدهد. علاوه بر بودجه‌ای که در اختیار فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد، امسال ۷۵ میلیارد تومان برای ۱۲ فدراسیون به صورت اختصاصی در نظر گرفته شده است. تمام این کمک‌ها برای توسعه ورزش‌های قهرمانی است و امیدواریم اعتباراتی که در حال حاضر در اختیار ورزش گذاشته می‌شوند، مثمر ثمر باشند. در همین ابتدای سال هم اعتبارات خوبی به فدراسیون‌هایی که اعزام به مسابقات المپیک را دارند، تخصیص داده شده است.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: نحوه هزینه کرد و مدیریت این اعتبارات بر عهده وزارت ورزش و جوانان است و کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک ناظر و مجری هستند. امیدواریم با نظارت‌های درست، شاهد ارتقای کیفی تیم‌های ملی خود در مسابقات المپیک و پارالمپیک باشیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در خصوص ورود اعتبارات مازاد به ورزش گفت: تعداد فدراسیون‌های ما زیاد است، اما بنا داریم با وزارت ورزش و جوانان جلساتی را داشته باشیم و از اعتبارات مازاد ناشی از افزایش مالیات بر سیگار و افزایش ۲۷ درصدی مالیات ارزش افزوده که در بودجه سال ۱۴۰۰ مقرر کردیم، در اختیار ورزش قرار دهیم و بخش عظیمی از این درآمد‌ها را به سمت فدراسیون‌ها سوق دهیم. منابع عمومی برای ورزش وجود دارد و در نوع تخصیص این بودجه‌ها هم نمایندگان مردم کمک می‌کنند که اعتبارات این فدراسیون‌ها تقویت شوند.

قاضی‌زاده هاشمی خاطر نشان کرد: ما همواره به فکر ورزش کشور و به دنبال پیشرفت ورزش در عرصه ملی هستیم. در لایحه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۰ حتی یک ریال هم برای ورزش جانبازان و معلولین پیش بینی نشده بود، اما نمایندگان با بررسی که انجام دادند، دولت را موظف کردند تا ۵۰ میلیارد تومان به ورزش جانبازان و معلولین تخصیص دهد تا حضور موفقی در بخش پارالمپیک هم داشته باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۷۷۴۵۳۱۴، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین