پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۸۲۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با نادرست خواندن برخی اظهار نظر‌ها مبنی بر فروپاشی مذاکرات احیای برجام در وین، تاکید کرد در واقعیت این گفتگو‌ها در حال پیشرفت است.
شعار سال: «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از برخی گزارش‌ها و اظهار نظرها درباره عدم پیشرفت مذاکرات احیای برجام در وین انتقاد کرد.

اولیانوف بامداد سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود، با «خیال باطل» خواندن چنین اظهاراتی، نوشت: «با تعجب، نظرات برخی تحلیلگران را می‌خوانم که ادعا می‌کنند گفت‌وگوهای وین درباره برجام، در حال فروپاشی است».

وی در ادامه افزود: «این، تفکرات واهی و خیالات باطل کسانی است که با تلاش‌ها برای تقویت رژیم عدم اشاعه هسته‌ای بر مبنای ان‌پی‌تی مخالف هستند. در واقعیت، مذاکرات در حال پیشرفت است».


علی‌رغم آن که دولت بایدن برای بازگشت به برجام ابراز تمایل کرده اما دولت جدید آمریکا نیز همچون دولت قبلی این کشور همچنان سیاست‌های مشابهی را در قبال ایران دنبال می‌کنند و بازگشت ایران به تعهدات کامل برجامی را به عنوان پیش شرط لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی تعیین کرده‌اند اما مقام‌های ایران بارها تأکید کرده‌اند که آمریکا قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

در دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام که هفتم اردیبهشت ماه در وین برگزار شد، حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق شد فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد و گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

بامداد امروز همچنین «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در نشست گروه ۷ در لندن، گفت‌وگوی مهمی درباره ایران داشته‌اند، بر لزوم استفاده از فرصت کنونی برای بازگشت آمریکا به برجام تاکید کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 14000214000047، www.farsnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
پیشرفتی که در داخل کشور مد نظر بچه های حزب اللهی هست اصلا این نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
به قول دوستمون این ها پیشرفت نیست رای ما جلیلی
نه سازش نه تسلیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
0
0
امید داریم که این گره بالاخره باز بشه و بتونیم از بند تحریم ها در بیایم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین