پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۴۰۸۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
علی مروی، اقتصاددان و رییس اندیشکده کسب‌وکار شریف در کانال تلگرامی خود نوشت: تکمیل فاجعه بودجه ۱۴۰۰ با مصوبات سران سه قوه. مصوبات شورای اقتصادی سران قوا هر چند با ادعای حمایت از سرمایه‌های خرد و رونق بازار سرمایه صورت گرفت، اما مصداق بارزی از حمایت رانتی است. پیش از این نیز در تابستان سال گذشته نامه ۲۵ پژوهشگر اقتصادی با پیش بینی بروز این رفتار، نسبت به تبعات تورمی آن هشدار داده بود.
شعار سال: مصوبات شورای اقتصادی سران قوا هر چند با ادعای حمایت از سرمایه‌های خرد و رونق بازار سرمایه صورت گرفت، اما مصداق بارزی از حمایت رانتی است. پیش از این نیز در تابستان سال گذشته نامه ۲۵ پژوهشگر اقتصادی با پیش بینی بروز این رفتار، نسبت به تبعات تورمی آن هشدار داده بود. هشداری که متاسفانه مورد توجه واقع نشد و شد آنچه نباید می‌شد.

از مصوبات که با پیشنهاد وزارت اقتصاد توسط این شورا به تصویب رسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تقویت مالی صندوق تثبیت بازار سرمایه

رفع ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی برای خرید سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری‌ها

تقویت حضور بانک‌ها در بازار بورس

جبران زیان خریداران واحد‌های سرمایه گذاری عرضه شده توسط دولت

هنوز از فاجعه بودجه ١۴٠٠ (که با همکاری دولت و مجلس به بار آمده) خلاص نشده‌ایم که این بار سران سه قوه ضایعه فوق را رقم زدند. واقعا دردآور است تصور مردم بی‌گناهی که روحشان از بودجه دولت و بورس و ... خبر ندارد، اما زندگی آن‌ها با تورم ناشی از این تصمیمات به خاک سیاه نشانده خواهد شد. تلخ‌تر آنکه بعید است با این تصمیمات به سرمایه‌های خرد بازار خیری برسد و بعیدتر آنکه بازار رونق بگیرد. این تصمیمات به نام سرمایه‌داران خرد و رونق بازار است، اما در نهایت به کام عده‌ای ذینفع پرنفوذ یا پرسروصدا تمام خواهد شد.

متاسفانه کشور ما فقط تحت فشار تحریم‌های ظالمانه قرار ندارد بلکه بدتر از آن باید تبعات جبران ناپذیر سکانداری آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه و مدیریت آقای دژپسند بر وزارت اقتصاد را هم به دوش بکشد و البته حالا که به انتخابات نزدیک شده ایم، به این‌ها باید مواضع اخیر رییس بانک مرکزی را هم اضافه کنیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اقتصاد۲۴، تاریخ انتشار ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۵۲۵۳۳۰، www.eghtesadonline.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴
0
0
بودجه 1400 میتونست خیلی بهتر و درست تر از اینی که نوشته شده نظارت بشه روش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین