پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۹۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۳
قالیباف این روز‌ها در مقابل جریان پایداری دست بسته شده و توانایی پاسخگویی انتقاداتی که پایداری به تغییرات بودجه را مطرح می‌کند، ندارد. این روز‌ها در جریان اصولگرایان همه منتظر تصمیم گیری ابراهیم رئیسی هستند. از قالیباف تا محسن رضایی. اما کسانی، چون سعید محمد و عزت الله ضرغامی حتما در انتخابات شرکت خواهند کرد و حضورشان را منوط به حضور دیگران نخواهند کرد.
شعار سال: جامعه روحانیت مبارز این بار تلاش کرده تا در عرصه انتخابات جایگاه خود را بازیابی کند، اما جریان شورای ائتلاف (به رهبری حدادعادل و قالیباف) آن‌ها را به رسمیت نمیشناسند. حالا و چند روز مانده به ثبت نام انتخابات کم کم اختلافات بالا گرفته است. شورای وحدت که پیشتر هم زاکانی گفته بود به دنبال کاندیداتوری علی لاریجانی است، در سایت دبیر این جامعه به قالیباف حمله کرده و «او را گزینه درجه دوم و نیمکت نشین خوانده است.»

جریان شورای وحدت معتقد است که قالیباف «سودای پاستور نشینی در سر دارد.» و به اعتقاد آن‌ها قالیباف فردی متزلزل است که «خودش را معطل این فرد و آن فرد یا این جناح و آن جناح» کرده است. با همین زمینه است که می‌نویسند: «مردم قطعا از گزینه‌ها درجه دوم و نیمکت نشین استقبال نمی‌کنند.».

اما اختلاف اصلی به نظر می‌رسد بیشتر بر سر این است که قالیباف را سریع‌تر وارد انتخابات کنند تا پایداری نیز حملاتش را علیه او بیشتر کند و در نهایت قالیباف حتی نشستن بر کرسی ریاست قوه مقننه را هم واگذار کند.

اما اصل ماجرا و ناراحتی آن‌ها این است که فهمیدند قالیباف فعالیت‌های انتخاباتی اش را آغاز کرده است، اما به صورت «چراغ خاموش» و «غیررسمی» آن را دنبال می‌کند؛ لذا سعی می‌کنند با پنهان شدن پشت سر نهاد مجلس اعلام کنند که رفتار‌های قالیباف موجب شده تا به بهانه حمله به او نهاد مجلس آسیب ببیند.

اما آیا آن‌ها در این امر هم صادق هستند؟ به نظر میرسد تمام تلاش جریان وحدت بر این امر استوار است که دیده شده و جدی گرفته شود. آنطور که پیداست شورای ائتلاف برای آن‌ها اعتباری قائل نشده و جلساتشان را با آن‌ها متوقف کردند.

برای همین هم بهترین راه را حمله به قالیباف دیدند تا صدای شورای ائتلاف را در آورده و برای بازگشت به گفتگو‌ها از آن‌ها دعوت کند با این حال به نظر میرسد شورای ائتلاف هم دست آن‌ها را خوانده و حاضر به همکاری با این شورا نیست. شورای ائتلاف سعی می‌کند در سکوت هم حملات شورای وحدت را خنثی کند و هم حملات جریان پایداری را.

قالیباف این روز‌ها در مقابل جریان پایداری دست بسته شده و توانایی پاسخگویی انتقاداتی که پایداری به تغییرات بودجه را مطرح می‌کند، ندارد. این روز‌ها در جریان اصولگرایان همه منتظر تصمیم گیری ابراهیم رئیسی هستند. از قالیباف تا محسن رضایی. اما کسانی، چون سعید محمد و عزت الله ضرغامی حتما در انتخابات شرکت خواهند کرد و حضورشان را منوط به حضور دیگران نخواهند کرد. با این حال آخرین خبر‌ها حاکی از این است که شورای ائتلاف هم به این نتیجه رسیده است که رئیسی احتمال دارد در انتخابات شرکت نکند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از امتداد، تاریخ انتشار:۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۲۳۱۸، www.emtedad.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
سر نخواستن قالبياف دعواست و هنوز هم اميدي به اصلاح اين فرد نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین