پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۲۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
رئیس انجمن ملی سیب زمینی با تاکید بر اینکه یکبار برای همیشه بحث الگوی کشت و سطح زیر کشت را باید تعیین کنند، گفت: سالیانه به طور متوسط ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با این وجود مشکلی در عرضه نداریم.
شعار سال: رحیم نیازی رئیس هیئت مدیره انجمن ملی سیب زمینی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت تنها راهکار رفع بحران بازار سیب زمینی است، اظهار کرد: همه ساله وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به استان‌ها میزان کشت را اعلام می‌کند که متاسفانه بازهم با معضل مازاد تولید روبرو هستیم. یکبار برای همیشه بحث الگوی کشت و سطح زیر کشت را باید تعیین کنند.

وی افزود: با اجرای الگوی کشت، میزان تولید و صادرات مشخص می‌شود که با این وجود دیگر شاهد بحران در بخش کشاورزی و ضرر و زیان سیب زمینی کاران و هدر رفت محصول نخواهیم بود.
 
دستگاه‌های متولی صادرات گا‌ها با ممنوعیت و عوارض

نیازی در واکنش به محدودیت‌های صادرات گفت: دستگاه‌های متولی صادرات گا‌ها با ممنوعیت و عوارض، صادرات را دچار اختلال می‌کنند که این امر به معنای نابودی تولید تمام می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مشکلی در تولید و عرضه سیب زمینی نداریم، بیان کرد: طی برنامه ریزی منسجم، مازاد تولید باید صادر شود تا ضمن ارزآوری، کشور‌های همسایه وابستگی غذایی به ما پیدا می‌کنند که این موضوع در امنیت ملی تاثیر بسزایی دارد.

وی با انتقاد از اختلاف چندبرابری قیمت از مزرعه تا بازار بیان کرد: از زمانیکه محصول از انبار خارج شود تا بدست مصرف کننده برسد، حداقل ۳ برابر اختلاف دارد که این سود کاذب در کوتاهترین زمان عاید دلال و واسطه می‌شود.

وی در پایان متوسط تولید سیب زمینی در کشور را ۴ میلیون و ۷۰۰ تا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: بنابر آخرین آمار، سرانه مصرف سیب زمینی ۴۵ کیلوگرم است، هر چند این آمار بسته به معیشت و اقتصاد خانوار فرق می‌کند، اما به طور کلی بر مبنای تولید و مصرف، بخشی از این محصول باید صادر شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اقتصاد ۲۴، تاریخ انتشار: ۱۷اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: eghtesaad۲۴.ir، ۱۰۶۳۳۰
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
0
0
ایران سرای دلالان!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین