پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۵۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: فروش آنلاین دارو اشتباه محض است و ویزیت کردن بیمار به صورت آنلاین واقعا اشتباه است و اصلا امکان پذیر نیست مگر در مواقع بسیار ضروری که پزشک، سابقه و پرونده بیمار را داشته باشد و شرایط اضطراری و اورژانسی به وجود آمده باشد تا مجبور شود از پشت تلفن دارو تجویز کند در غیر اینصورت من همیشه تاکید کردم دارو و خدمات پزشکی را نباید با فروختن پیتزا یکی کرد.
شعار سال: همایون سامه یح نجف آبادی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به سرپیچی وزارت بهداشت و درمان از اجرای طرح پزشک خانواده گفت: متاسفانه طرح «پزشک خانواده» که یک طرح بسیار خوب و کاربردی برای مردم و پزشکان است، سال گذشته در برخی استان‌ها به صورت ناقص اجرا شد و در برخی استان‌ها اصلا اجرا نشد که به اعتقاد من چنین کاری، نقص است.

او افزود: از آنجایی می‌گویم نقص است که قانون، وزارت بهداشت و درمان را مکلف کرده تا حتما طرح پزشک خانواده را اجرا کند و از طرفی اجرای طرح پزشک خانواده باعث می‌شود هم بیمار سرگردان نشود هم اینکه به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد و هزینه‌های سنگینی به شخص بیمار و خانواده‌اش تحمیل نشود.
 
انتقاد شدید از پزشک‌های آنلاین

سامه یح نجف آبادی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون بهداشت و درمان پیگیر علت اجرایی نشدن این طرح توسط وزارت بهداشت بوده است یا خیر؟ تصریح کرد: از آنجایی که اجرای این طرح کمک خوبی به مردم در پاندمی کرونا می‌کند، چندین بار پیگیر علت عدم اجرای طرح پزشک خانواده شدیم، اما جوابی دریافت نکردیم.
 
ویزیت آنلاین و فروش آنلاین دارو اشتباه محض است
 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد شدید از پزشک‌های آنلاین گفت: حداقل کاری که یک پزشک باید انجام دهد ویزیت بیمار است حال در «پزشک آنلاین» چگونه دکتر می‌تواند بیمار را معاینه کند؟ فشار خون او را بگیرد؟ تب و درجه حرارت او را اندازه گیری کند؟ علائم ظاهری بیمار را رصد کند؟ هیچ یک از اعمال زیر به صورت آنلاین امکان پذیر نیست و پزشک حتی نمی‌تواند ظاهر بیمار را ببیند و مردمک چشم او را نگاه کند حتی در یک بیماری ساده و سرماخوردگی نیز بیمار باید حضوری ویزیت شود و براساس معاینه‌ای که پزشک انجام داده دارو دریافت کند بنابراین به اعتقاد من مشاوره‌های پزشکی آنلاین فقط صرف اقتصادی برای پزشک دارد.

او در پایان تاکید کرد: به اعتقاد من فروش آنلاین دارو اشتباه محض است و ویزیت کردن بیمار به صورت آنلاین واقعا اشتباه است و اصلا امکان پذیر نیست مگر درمواقع بسیار ضروری که پزشک، سابقه و پرونده بیمار را داشته باشد و شرایط اضطراری و اورژانسی به وجود آمده باشد تا مجبور شود از پشت تلفن دارو تجویز کند در غیر اینصورت من همیشه تاکید کردم دارو و خدمات پزشکی را نباید با فروختن پیتزا یکی کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برنا، تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۷۶۱۱۵، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
ديگه تو اين عصر انلاين قرار نيست همه چيز رو انلاين كنيم واقعا ديگه شور همه چيز داره در مياد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
اشتباه بزرگي در كشور رخ ميده اگر اين طرح ها با نفوذ دستگاه هاي استارتاپي پا بگيره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین