پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۳۴۱۵۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
همه خود را آچار بدست و قلم به دست و متخصص می‌دانند. حتی بعضی هایشان متخصص هم هستند، اما تعهد کاری در ایران مرده است. کارفرمای ایرانی هم بتدریج می‌آموزد که با اپراتور معامله کند تا با کارشناس. می‌آموزد، چون گرگ روی کار خود باشد و کار را به کسی نسپارد. باور کنیدکه ایران دچار کمبود شدید نیروی کار متخصص است

  شعار سال:دنیای امروز به این نیروی کار متخصص نیاز دارد و رشد اقتصادی به نیروی کار متخصص، آموزش  و کیفیت صنایع وابسته است.

نیروی کار متخصص به افرادی گفته می‌شود که علیرغم تجربه، در حرفه های مختلف دوره های آموزشی دیده و می توانند مشکلات کاری پیچیده را با توانمندی قدرت ذهنی حل و فصل کنند.

ایران یکی از کشورهایی است که نیروی کار سنتی بسیار بالایی دارد و نتوانسته است با تکنولوژی روز دنیا، نیروی کاری خود را پرورش دهد.

علیرغم رشد بالای کمیت دانشگاه‌ها و جذب دانشجو در سراسر ایران و پرورش افراد تحصیل کرده، اما کیفیت پایین دانشگاه‌ها، عدم آموزش صنایع روز جهانی و مهاجرت نیروی متخصص به خارج کشور، باعث شده به گفته سازمان توسعه انسانی ملل متحد، نیروی کار متخصص ایران نسبت به کل نیروی کار کشور فقط 18% باشد. در حالی که کشورهای توسعه یافته این رقم بیش از 70% است.

پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از کانال تلگرامی جامعه شناسی

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین