پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۶۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
از روز‌های گذشته اعتراض‌هایی در پردیس توسط مالکان فاز ۶ دیده می‌شود که نسبت به سلب مالکیت خود توسط شرکت عمران پردیس اعتراض داشتند.
شعار سال: چند روزی هست که خبر‌هایی از تجمع مالکان فاز ۶ پردیس در برخی از رسانه‌های خارجی منتشر شد که بسیاری از آن‌ها به حق سلب مالکیت اراضی خود توسط شرکت عمران پردیس اعتراض داشتند.

خرید زمینی که جزو اراضی ملی است؟
اما ماجرا از چه قرار بود؟ چندین سال پیش یک قطعه زمین که برای منابع ملی بوده توسط افرادی خریداری می‌شود و بدون هیچ پیگیری از طریق اداره ثبت اسناد سند برای این زمین تهیه می‌شود و بعد از آن این اراضی قطعه بندی و برخی از افراد فروخته می‌شود بعد از گذشت چندین سال با ورود قوه قضائیه به دلیل آنکه این اراضی جزو منابع ملی بوده اسنادشان ابطال شده و زمین به دولت باز می‌گردد.

در حال حاضر با وجود آنکه در فاز ۱۲ برای این افراد اراضی در نظر گرفته شده، اما بسیاری از آن‌ها همچنان اراضی خود را می‌خواهند که البته در بین این افراد دلالان و سوداگران هم به چشم می‌خورد که در آن دوران زمین با قیمت بسیار پایین خریداری کرده اند و در حال حاضر با افزایش قیمت زمین حاضر به تغییر آن نیستند.

صدور سند بدون استعلام از اراضی ملی!
در همین رابطه یک منبع آگاهبا بیان اینکه یک سری اراضی در پایین دست آزاد راه و بزرگراه پردیس که از سال ۱۳۵۰ برگه تشخیص دارد و جز اراضی ملی محسوب می‌شود متاسفانه اداره ثبت بدون استعلام از منابع طبیعی و شرکت عمران پردیس اقدام به صدور سند مالکیت به صورت مشاعی به یک سری افراد کرده است، گفت: بعد از گذشت مدتی با توجه به ملی بودن اراضی این اسناد توسط محاکم قاضی ابطال و اراضی به بیت المال برگشته است.

او ادامه داد: این خریداران باید بر علیه فروشندگان که اراضی ملی را فروخته اند در محاکم قضایی طرح دعوی کنند.

این منبع آگاه توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی در جهت کمک به این خریداران یک مصوبه با رویکرد حمایتی به صورت تخفیف و تقسیط از فاز ۱۲ پردیس برای آن‌ها و ساخت مسکن مجوز اعطای زمین داده است.

او بیان کرد:، ولی متاسفانه یک سری افراد با تحریک زمین خواران و قول‌های مساعدی که از طرف یک سری افراد بدون مطالعه پرونده و ملی بودن اراضی به این افراد داده می‌شود، باعث ایجاد چنین مشکلاتی شدند.

این منبع آگاه تاکید کرد: این اراضی ملی هستند و به هیچ عنوان قابل برگشت نیست.

ماجرای فریاد فرماندار بر سر مالکان مسکن مهر پردیس چه بود؟
وی همچنین درباره اعتراض و فریاد کشیدن فرماندار هم گفت: متاسفانه فرماندار در هنگام صحبت با مالکان این زمین بود و قصد آرام کردن آن‌ها را داشتند، اما با داد و فریاد اجازه صحبت کردن به او را نمی‌داد و همین باعث عصبانیت فرماندار شد.

حال مشکل اصلی این مالکان مقاومت در برابر دریافت اراضی دیگر در قبال اراضی غیرقانونی قبلی در فاز ۶ است که هر چه سریع‌تر باید رسیدگی و جلو اینگونه دلال بازی‌ها گرفته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۷۴۸۰۸۸، www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
این مسکن هایی که تو پردیس ساخته شده هم واقعا بیشتر از اینکه تونسته باشه مفید باشه عذاب داشته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۲
0
0
با سلام، چرا باید تاوان اشتباهات دیگران را مردم عادی بدهند. مردم با اعتماد به اینکه زمینها دولتی و بدون مشکل (کلاهبرداری، جعل، ...) هستند نسبت به خرید اقدام کرده اند. اگر به این فرایندها توجه نشود، اعتماد مردم به کل از بین می رود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین