پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۶۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
به اعتقاد شیخ الازهر زنان می‌توانند بالاترین مناصب دولتی و فقهی را در جهان اسلام در دست گیرند و این از نگاه این ساختار فهقی جهان اسلام امری بدیهی و بلامانع است.
شعار سال: روزنامه المصری الیوم با انتشار فیلم احمد الطیب شیخ الازهر که در یک برنامه تلویزیونی روز بیست و پنجم ماه مبارک رمضان پخش شده نوشت، زنان اجازه دارند در تمامی مناصب و شغل‌های عالی دولت حضور داشته باشد و منع آن‌ها از این کار گناهی عظیم است.

به گفته دکتر الطیب، مجمع جهانی تجدید فکر اسلامی الازهر می‌گوید زنان شرعا حق دارند در تمامی جایگاه‌های شغلی که با شرایط آن‌ها مناسب است از جمله شغل‌های عالی دولتی و نیز قضاوت و افتا حضور داشته باشند و هیچ کسی نمی‌تواند این حق آن‌ها را دور زده، از آن‌ها مصادره کرده یا مانع آن‌ها شود.

شیخ الازهر همچنین خبر داد آنانی که نشستن زنان را در کنار خود در مناصب عالی کسر شأن می‌دانند و می‌کوشند بین زنان و حقوق شرعی و قانونی‌شان فاصله بیندازند و هر نوع تلاش دیگری در این راستا گناهی بزرگ است که عواقب وخیمی در روز قیامت خواهد داشت.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۸۴۱۸۴، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
0
0
تفکر اسلامی هیچ وقت مانع حضور زنان در بالاترین و یا ممکن ترین سطوح مدیریتی کشور نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین