پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۴۱۸۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
وزارت صنعت اعلام کرد: میوه‌های دپو شده اصلا مرتبط با طرح تنظیم بازار شب عید نبوده و صرفاً ناشی از منفعت طلبی برخی از واسطه گران بازار بوده که با عدم عرضه در زمان افزایش تقاضا، قصد ایجاد تنش در بازار را داشتند.
شعار سال: وزارت صنعت در واکنش به انتشار خبری تحت عنوان " مقصر فساد هزاران تن میوه شب عید کیست" در این رسانه به ارائه توضیحاتی پرداخته است.  

در این توضیحات که به نقل از معاون بازرگانی داخلی و دبیر ستاد تنظیم بازار است آمده:

- بر اساس بند ۴ ماده ۱ قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب مورخ ۰۵/۰۸/۹۹ مجلس شورای اسلامی، تعیین سیاست‌های اجرایی صادرات و واردات محصولات اساسی کشاورزی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه به عهده شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد.

- اجرای طرح خرید، ذخیره‌سازی و توزیع میوه ایام پایانی سال ۱۳۹۹ و نوروز ۱۴۰۰ به میزان ۲۷ هزار تن پرتقال تامسون شمال و والنسیا و ۱۵ هزار تن سیب درختی (قرمز و زرد) با هدف حمایت از تولیدات داخلی و بهره‌مندی عمومی خصوصاً اقشار کمتر برخوردار و تنظیم بازار، توزیع میوه در ایام پایان سال از تاریخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۹ با واگذاری تعیین قیمت به کارگروه‌های استانی درسقف یارانه سال ۱۳۹۸ آغاز و اقدام گردید. هماهنگی با زنجیره‌های تولیدی و توزیعی بخش خصوصی و سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با حضور استان‌های معین تولیدکننده سیب درختی و پرتقال (آذربایجانغربی، مازندران و دماوند) به منظور واگذاری غرفه رایگان جهت توزیع مکفی سیب و پرتقال به طوری که سودجویان و دلالان در ایام پر مصرف نتوانستند بازار را دچار نوسان قیمت نمایند.

با توجه به  انتشار اخبار فاسد شدن میوه‌های طرح تنظیم بازار بدینوسیله اعلام می‌دارد: میوه‌های دپو شده اصلا مرتبط با طرح نبوده و صرفاً ناشی از منفعت طلبی برخی از واسطه گران بازار بوده که با عدم عرضه در زمان افزایش تقاضا، قصد ایجاد تنش در بازار را داشتند.

این نکته ضروریست: در حال حاضر قیمت میوه در بسیاری از اقلام از جمله سیب درختی، پرتقال، موز و ... روند کاهشی دارد و بازار از منظر تامین کالا با قیمت مناسب و متعارف، نسبتاً پایدار است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۲۵۰۰۳۰۲، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
متعلق به هركسي هست وقتي مردم دارن اين سمت از گرسنگي له له ميزنن بگيرن با قيمت كمتر به مردم بدن نه اينكه بمونه بگنده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین