پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۴۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
در حالیکه گفته شده بود رئیسی رئیس قوه قضاییه، روز جمعه برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اقدام خواهد کرد، این اتفاق نیفتاد. علت این تغییر در زمان ثبت‌نام ابراهیم رئیسی، مشخص‌نشدن جانشین او در قوه قضاییه است.
شعار سال: در حالیکه گفته شده بود رئیسی رئیس قوه قضاییه، روز (جمعه) برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ اقدام خواهد کرد، این اتفاق نیفتاد. علت این تغییر در زمان ثبت‌نام ابراهیم رئیسی، مشخص‌نشدن جانشین او در قوه قضاییه است.

یکی از چالش‌های رئیسی برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ آن است که به او گفته شده نمی‌تواند هم کاندیدای ریاست جمهوری باشد و همزمان، رئیس قوه قضاییه نیز بماند. بنابراین، حتما باید جانشین او معلوم بشود.

از محسنی اژه‌ای (معاون اول رئیسی)، مرتضوی مقدم (رئیس دیوان‌عالی کشور) و آیت‌الله اعرافی (عضو شورای نگهبان) از گزینه‌های مطرح برای جایگزینی رئیسی نام برده می‌شود.

رئیسی اسفند سال ۹۷ با حکم رهبر انقلاب به سمت رئیس قوه قضاییه انتخاب و جانشین آملی‌لاریجانی شد.

یکی از انتقاد‌های جدی که برخی به رئیسی در صورت ورود به رقابت‌های انتخاباتی ۱۴۰۰ وارد می‌دانند، نادیده گرفتن حکم آیت‌الله خامنه‌ای درباره ریاستش بر قوه قضاییه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۱۴۹۳۱، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۵
0
0
خداروشكر اقاي رييسي هم پا به عرصه انتخابات گذاشتن و اين موضوع ميتونه اوضاع رو بهبود بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین