پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۸۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷
ظهور بیماری کرونا برای بشریت پیشرفته و جامعه توسعه‌یافته امروز حیرت آور و در نوع خودش جالب بود. اگرچه انسان‌ها در طول تاریخ چنین اتفاقاتی را به دفعات تجربه کرده‌اند، اما اتفاق اخیر به دلایلی منحصر به فرد بود.
شعار سال : برای مثال در آغاز قرن بیستم (صد و سه سال پیش) شاهد وقوع آنفلوانزای موسوم به اسپانیایی بودیم که باعث کشته شدن صد میلیون نفر از جمعیت دومیلیاردی (آن مقطع) جهان شد که در نوع خود فاجعه بوده و حیرت آور است، اما امروزه بیماری کرونا به‌خاطر رشد آگاهی انسان‌ها، تشخیص زودهنگام ویروس، شناسایی شیوه سرایت آن، اطلاع‌رسانی و پیشگیری بموقع با وجود هشت میلیارد نفر جمعیت در جهان کشته‌های این بیماری مهلک به مراتب کمتر از آنفلوانزای اسپانیایی بوده و کل کشته‌ها در جهان با گذشت قریب به یکسال و نیم، به سه و نیم میلیون نفر هم نرسیده است. این امر نشان دهنده رشد علم پزشکی و سایر دانش‌های بشری طی یک قرن اخیر است. با این مقدمه به سراغ موضوع یادداشت می‌رویم.
 
اصولاً دو چیز در زندگی انسان‌ها اصل و مهمتر از همه چیز است؛ یکی «سلامتی» و دیگری «امنیت». این دو اگر در جامعه‌ای نباشند حتماً مردمانش نابود خواهند شد، اما حتی اگر یکی از این دو آسیب ببیند باز هم جامعه نرمال و با نشاطی نخواهیم داشت. بیماری کرونا به خاطر شیوع سریع آن، هر دو عنصر «امنیت» و «سلامتی» را به خطر انداخته است.
 
امروزه ما هم نگران سلامتی خود و هم اطرافیان و هم نگران امنیت جامعه به خاطر کسادی اقتصاد و افزایش بیکاری هستیم. اینکه مبادا بیکاری باعث شود جرایم زیاد شده و امنیت جامعه به‌خطر بیفتد. اگر از این منظر به جامعه و انسان‌هایش نگاه کنیم «واکسیناسیون» در کوتاه مدت سلامتی و در درازمدت در بهبود امنیت جامعه مؤثر خواهد بود. واکسینه کردن افراد و تضمین سلامت آنان موجب افزایش ارتباط و حضور اجتماعی، رونق کسب و کار، بالا رفتن کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها می‌شود. همچنین به کاهش استرس و از سوی دیگر افزایش امید و نشاط افراد جامعه کمک می‌کند، البته واکسینه شدن یک قشر و طبقه یا مردم یک کشور کفایت نمی‌کند بلکه زمانی بشر در همه جوامع امنیت کامل می‌یابد که تمام مردم واکسینه شوند.
 
امیدواریم با واکسینه شدن همه مردم ایران و مردمان جهان، دوباره زندگی افراد و روابط اجتماعی به روال عادی خود برگردد و امید و نشاط و امنیت در جامعه بشری افزایش یابد. نسل ما در این سال‌ها و ماه‌ها تجربه گرانسنگی را از سر می‌گذراند. امید است به مدد تکنولوژی پیشرفته ارتباطی و دیجیتالی، تجربیات خود را برای نسل‌های بعدی به یادگار بگذاریم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایران آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۰۲۸۹۳، www.ion.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
0
0
ما بدنیا امده ایم تا با رفتار و تلاش سازنده خود جهان را به بهشت تبدیل کنیم نه انکه به امید بهشت اخرت در نکبت و پستی و سختی، قدرت خداگونه مدعیان دین را تحمل کنیم که دنیا را به بهشت خود تبدیل کرده اند. ایران سرزمین پلیدیهای ذاتی و طهارت ناپذیر است که با تحریف و تفسیر به رای، اسلام را بی ارزش و اعتبار کرده اند. باجرات میتوان گفت ایران در هیچ مقطعی از تاریخ پر تلاطم خود با چنین اوضاع بسیار اسفبار و نگران کننده روبرو نبوده که سیل ثروتهای ملی روانه کشورهای دیگر و عزت و ازادگی سکه بی ارزش، و تملق و چاپلوسی و نفاق و فرصت طلبی و زیاده خواهی، عقلانیت و ضرورت زندگی محسوب میشود و صرفنظر از ضعف یا نقص قوانین، هیچ فرد و سازمانی وظایف خود را بدرستی انجام نمیدهد و از هر بهانه و دستاویزی برای امتیاز طلبی و تبعیض و چپاول بیت المال و تصرف پستها و سوء استفاده و تخریب اینده جامعه و کشور کوتاهی نمیکند. امنیت جامعه بدلیل سوء عملکرد دادگاه و پلیس به صفر رسیده و تعریف امنیت بمعنی عدم اقدامات تروریستی یک موضوع انحرافی است. حضور بسیج در عرصه های اجتماعی نشانه بر برنامگی و رواج بی قانونی در کشور و کم کاری سازمانهای مربوطه است.
مدیر پایگاه

سلام 
بخشی از آسیب شناسی های مطرح شده قابل قبول است. اما بحشی دیگر ، دارای انحراف شناختی است و زنجیره علل نادیده گرفته شده یا معلول بجای علت فرض شده است. 
درهرصورت از تعهد و دلسوزی دینی و ملی تان تشکر می کنیم و نیازمند مشارکت بیشتر و جهت دهی ها همراه با ارایه راهکار ، برای انعکاس در این پایگاه خبری هستیم. 
 

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین