پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۹۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان خودرو با تاکید بر اینکه ما قطعه سازان نباید دغدغه قیمت خودرو را داشته باشیم، گفت: کاری که شورای رقابت بعد از ۸ ماه معطلی در صنعت خودرو انجام داد، یک تیر خلاص و نا امید کننده بود.
شعار سال: آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو درباره افزایش قیمت خودرو توسط شورای رقابت گفت: کاری که شورای رقابت بعد از ۸ ماه معطلی در صنعت خودرو انجام داد، یک تیر خلاص و نا امیدکننده بود. تمام قطعه سازان امید به این داشتند که وعده خودروسازان عملی شود، خودروسازان مدام وعده می‌دادند که وضعیت قیمت گذاری خودرو درست می‌شود و مبلغ معوق قطعه سازان را پرداخت می‌کنند.

او بیان کرد: خودروساز اعلام می‌کند به دلیل ضرر دهی، نقدینگی و سرمایه در گردش آن‌ها مرتب کم می‌شود چرا که دریافتی هایشان به مراتب کمتر از پرداختی آن‌ها است.

محبی نژاد با بیان اینکه در حال حاضر خودروسازان روز به روز به قطعه سازان بدهکار‌تر می‌شوند، گفت: مسئولان رده‌های مختلف در حوزه سیاست گذاری صنعت خودرو، اعم از وزارت صنایع، کمیسیون صنایع مجلس و قوه قضاییه اعلام کردند که اگر بسته جهش تولید با محوریت اصلاح شیوه قیمت گذاری خودرو در جلسات سران قوا مطرح و تصویب شود به این صنعت کمک می‌کند.
 
افزایش تولید قابل قبول در سال گذشته

او ادامه داد: این بسته سه بند داشت که یکی از آن‌ها نقدینگی بود. بعد از آن قطعه سازان همت کردند و تولید را افزایش دادند و همان طور که آمار‌ها نشان می‌دهد افزایش تولید قابل قبولی در سال گذشته رقم زدند تنها با این امید که جلسه سران قوا گره از مشکلات صنعت خودرو باز کند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازان خودرو تشریح کرد: قیمت خودرو در ۶ ماه دوم سال گذشته تعدیل نشد و بر اساس تورم بخشی صنعت خودرو، حتی اگر شورای رقابت قصد داشت اقدامی کند، انتظار می‌رفت حداقل قیمت خودرو ۲۵ درصد افزایش پیدا کند.

محبی نژاد گفت: ما قطعه سازان نباید دغدغه قیمت خودرو را داشته باشیم چرا که آن یک بنگاه جدا است و خودروساز هیات مدیره مجزا دارد و انجمن خودروسازان جداگانه فعالیت می‌کند اما، چون همه مسئولین کشور و خود خودروسازان تاکید می‌کنند که بدون حل مشکل قیمت گذاری خودرو و ادامه ضرر و زیان خودروسازان نمی‌توانند بدهی قطعه سازان را بپردازند، قطعه سازان به طور مستقیم خسارت سنگینی از این نابسامانی‌ها در قیمت گذاری خودرو متحمل می‌شوند.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو گفت: قرار بود طرح قانونی برای قیمت گذاری خودرو در مجلس یازدهم تصویب شود، به دلیل اینکه پیش نویس طرح چندین بار تغییر کرد، با توافق کمیسیون صنایع مجلس قرار شد این طرح در جلسه سران قوا مطرح و در مورد آن تصمیم گیری شود.

او با بیان اینکه مصوبات جلسه سران قوا یک ساله اعتبار دارد، گفت: اما ۸ ماه است که طرح اصلاح قیمت گذاری صنعت خودرو هنوز بررسی نشده است و ما نمی‌دانیم به کدام مرجع مراجعه و مشکل را حل کنیم.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو گفت: در حال حاضر مردم قیمت خودرو را با ۸۰ درصد قیمت کارخانه خریداری می‌کنند که ضرر و زیان سنگینی به خودروساز و قطعه ساز وارد می‌شود، کسانی که در قرعه کشی برنده می‌شوند و خودرو را می‌فروشند، برد می‌کنند و این شکاف قیمت بین کارخانه و بازار رانت ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی در سال ایجاد کرده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از گسترش، تاریخ انتشار: ۲۷اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۷۳۱۷۸، gostaresh.news
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
0
0
تا کجا قراره این چارچرخ مسخره و بی کیفیت گران شود؟!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین