پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۹۱۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
در واقع بسیاری از کشور‌های جهان به سوی طراحی و ساخت ایستگاه‌های مترو کاملا اتوماتیک در جهان هستند و می‌توان گفت که آینده این بخش از حمل ونقل جهان به سوی این نوع تکنولوژی در حرکت است.
شعار سال: در واقع بسیاری از کشور‌های جهان به سوی طراحی و ساخت ایستگاه‌های مترو کاملا اتوماتیک در جهان هستند و می‌توان گفت که آینده این بخش از حمل ونقل جهان به سوی این نوع تکنولوژی در حرکت است.

هم اکنون شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان، یکی از مهمترین عواملی بود که باعث شد، گروه طراحی و معماری این پروژه، هرچه زودتر مراحل اجرایی آن را انجام دهند و در مدت زمان کوتاهی موفق به طراحی کامل و راه‌اندازی این خط مترو جدید در شهر چنگدو چین شوند.

همچنین طراحی فضای داخلی ۱۳ ایستگاه زیرزمینی این خط جدید، از هندسه‌های بی‌نظیر گل و گیاهان طبیعی الهام گرفته و نوع نورپردازی خاص خود توانسته جلوه‌ای ویژه و منحصر به‌فردی ایجاد کند. این در حالی است که طراح این پروژه، رضا اسماعیلی، بنیانگذار مجموعه سپنتا دیزاین، یک طراح ایرانی‌ست و توانسته چنین موفقیتی را کسب کند.

رضا اسماعیلی هدف اصلی خود از طراحی این ایستگاه‌ها را تحریک احساسات و عواطف بازدیدکنندگان اعلام کرده و اشاره داشته که، چون هیچ نیروی انسانی در این ایستگاه به مسافران خدماتی نمی‌دهد، بنابراین طراحی فضای داخلی آن باید به‌گونه‌ای باشد که بتواند مخاطبان را تحت تاثیر قرار داده و احساس امنیت و آرامش را نیز به آن‌ها انتقال دهد.
وی ادامه می‌دهد که قرار نیست ایستگاه‌های مترو چنگدو فقط نقاط عبوری باشند. آن‌ها فضا‌هایی به‌یاد ماندنی خواهند بود که هنر و فرهنگ خود را به مسافران ارائه می‌دهند و به نوعی بیانگر آینده‌نگری نوین در این حوزه هستند.

همچنین از بخش دیگری از طراحی این ایستگاه‌ها از گلدوزی‌های سنتی ساخته شده از ابریشم سیچوان الهام گرفته و بافت و تداوم خطوط ابریشم و حرکت‌های پویای اعضای ساختاری آن را به خوبی به نمایش درآرده است.

این خط مترو در تمام بخش‌های خود از جدیدترین تکنیک و سیستم‌های لمسی هوشمند بهره می‌برد تا بتواند خدمات ویژه و فوق‌العاده‌ای را در اختیار مسافران خود قرار دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۵۰۹۲، www.eskannews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین