پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۳۴۲۹۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۰
رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نوع تدوین دروس معارف و انتخاب اساتید و نظارتی که برای ارائه این دروس صورت می‌گیرد در سطح و استاندارد‌هایی فراتر از روال عادی در دانشگاه‌ها است که این نشان دهنده اهتمامی است که در تعلیم و تربیت آموزش عالی دیده می‌شود.
شعار سال: حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم رونمایی از طرح تحول و بازبینی عناوین و دورس معارف اسلامی که امروز برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌های اصلی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها آموزش دروس معارف است که اساتید معارف نیز توسط این نهاد جذب می‌شوند. دروس معارف به عنوان دروس ضروری مورد نیاز دانشجویان است و فضای تربیتی دانشگاه‌ها را به عهده دارد و اینکه تحولی در اسناد بالا دستی در خصوص این دورس رخ داده اتفاق خوبی است.

وی افزود: نوع تدوین دروس معارف و انتخاب اساتید و نظارتی که برای ارائه این دروس صورت می‌گیرد در سطح و استاندارد‌هایی فراتر از روال عادی در دانشگاه‌ها است که این نشان دهنده اهتمامی است که در تعلیم و تربیت آموزش عالی دیده می‌شود.

رستمی اضافه کرد: سرعت انتقال مسائل و شبهات در فضای مجازی بالا رفته و باید پاسخگویی به این شبهات به جوانان نیز از سوی نهاد رهبری به درستی و به موقع باشد؛ بخصوص جوانان که آینده کشور را می‌خواهند به دست بگیرند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: مجموعه مطالباتی برای بازخوانی دروس معارف ونسبت به آنچه که ارائه می‌شود وجود داشت که باید اتفاق می‌افتاد، که این بازخوانی صورت گرفته است. مدت زمان طولانی از تصویب سرفصل‌های موجود دروس معارف گذشته و تلاش شده بود که نیاز دانشجویان در این دروس اتفاق بیفتد که تا امروز بازخوانی صورت گرفته و همچنین از پژوهش‌های دانشجویان استفاده به جایی شده و دستاورد‌ها و نظرات خوبی به عنوان نظرات دانشجویی اضافه شده است.

وی ادامه داد: مجموعه آموزشی نهاد از دوران کرونا و فضای مجازی استفاده خوبی داشته و پژوهش‌هایی صورت گرفت و اولویت‌های جدید در حوزه دروس معارف اسلامی در نظر گرفته شد. یکی از فعال‌ترین مجموعه‌ها در دوره آموزش غیر حضوری، سامانه آموزشی مجازی دانشگاهیان نهاد و اساتید دروس معارف بودند.
 
رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها را ماموریت بر زمین مانده نظام تلقی کردند

رستمی خاطرنشان کرد: سرفصل‌هایی که تدوین شده با توجه به نیاز دانشجویان و پیشنهادات اساتید صورت گرفته و مجموعه عناوینی که بیشترین اولویت را داشتند در نظر گرفته شد و با تلاش اساتید طرح کوتاه مدت تحول در دروس معارف را شاهد هستیم. طرح بلند مدت که تحول بنیادین در دروس معارف را خواهد داشت، در حال انجام است که معاونت آموزشی نهاد، دانشگاه معارف و پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی پیگیر آن هستند که با کار عالمانه این تحول انجام شود. این تحول مبتنی بر اولویت‌های جدید آماده خواهد شد که پس از آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و با تایید شورا این طرح به مجموعه آموزش عالی ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: تحول و پیدا کردن مسیر‌های جدید یکی از ضرورت‌های جامعه ما است که رهبر انقلاب نیز بر این مسئله تاکید دارند که آموزش عالی باید این تحول را آغاز کرده و از جامعه نیز مطالبه کند.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد: رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان موضوع اسلامی شدن دانشگاه‌ها را ماموریت بر زمین مانده نظام تلقی کردند و فرمودند یادآوری به آموزش عالی است که به صورت جدی باید آن را در دستور کار قرار دهند و این تکلیف نهاد و وزرای علوم و بهداشت و شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین شورای اسلامی شدن دانشگاه است که سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها فاصله زیادی با اجرا دارد و باید تلاش کنیم که این سند اجرایی شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۳۴۸۰۷، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین