پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاحیه سلسله رویداد‌های پیوند بر ضرورت توسعه و تقویت شتاب‌دهنده‌ها تأکید کرد و گفت: این مجموعه نقطه اتصال مراکز علمی به بخش‌های فعال در حوزه فناوری هستند و کمک به این مجموعه و پشتیبانی‌های مالی است که واحد‌های فناور ما را از دره مرگ عبور می‌دهند.

شعار سال:در آیین افتتاحیه سلسله رویدادهای پیوند که امروز (دوشنبه) با حضور وحدت مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی، قانعی رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری، دکتر منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و شایان مدیرعامل بانک مسکن در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، غلامی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی یک روند رو به شتاب و قابل قبولی در تربیت نیروی انسانی برای کشور ایجاد شده است و قطعاً این امر به معنای بی‌نیازی از تعاملات علمی و بین‌المللی نیست، اظهار داشت: مجموعه دانشگاهی کشور در واقع تولیدکننده‌های علم هستند وفناوری‌های حاصل از دانش قطعاً راهگشای بهره‌برداری از دانش بشری برای رفاه، توسعه و امنیت در حوزه‌های مختلف در سطح علمی و جهانی است.
 
وی با اشاره به کاربست دانش برای رفاه تصریح کرد: نکته‌ای که همیشه در طول دوره‌های گذشته بر آن تأکید می‌شود آن است که با صاحب دانش بودن چقدر در سطح جامعه برای رفاه مردم و حل مسائل و مشکلات، دانش خود را به کار بگیریم.
 
وزیر علوم در ادامه افزود: هدف از تاسیس و شکل گیری مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اقصی نقاط کشور در دو دهه گذشته این بود که به صاحبان ایده و فناوران کمک کنند و تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان، یکی از نمونه‌هایی است که می‌تواند توفیق این مجموعه‌ها را نشان دهد. موفقیت‌هایی که شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند خوشبختانه قابل عرضه و امیدوارکننده است.
 
وی همچنین با اشاره استقبال نسل جوان و فرهیخته دانشگاهی از این مراکز فناوری گفت: نگاهی که نسل جوان و تحصیل‌کرده دانشگاهی ما و حتی اساتید پیشکسوت به این فضای جدید و به زیست‌بوم جدید دارند، نشان می‌دهد که نگاه به این سمت با امیدواری بیشتری در حال شکل‌گیری است.
 
وزیر علوم همچنین بیان کرد: مجموعه اجزای زیست‌بوم باید هماهنگ باشند. خوشبختانه منابع مالی خوب از سوی صندوق‌هایی که در شکل‌های مختلف دارند حمایت می‌کنند، وجود دارد. صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز در همه استان‌ها حضور پیدا کرده و این مجموعه زیست‌بوم را پیش برده و تکمیل می‌کنند.
 
غلامی در پایان سخنان خود اظهار داشت: باید شتاب‌دهنده‌های موجود را هم توسعه داده و تقویت کنیم. همچنین در حوزه‌های مختلف برای شکل‌گیری آن‌ها کمک کنیم.
 
وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این آیین با اشاره به وضعیت زیست‌بوم نوآوری اظهار داشت: در ۲ سال گذشته در کنار زیست‌بوم نوآوری، تلاش شد تا اجزای تأمین مالی نوآوری نیز شکل گیرد. در تمام استان‌های کشور ظرف دو سال گذشته یک صندوق شکل گرفته است. همچنین در کنار دانشگاه‌های مادر نیز یک صندوق پژوهش و فناوری و در حوزه‌های تخصصی نیز صندوق پژوهش و فناوری به‌عنوان نهاد تأمین مالی چابک شکل گرفته است. سرمایه این صندوق از ۷۰ میلیارد تومان به ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است.
 
در ادامه قانعی، رئیس ستاد توسعه زیست‌فناوری نیز اظهار داشت: ستاد توانمندی هر دانشگاه در حوزه زیست‌فناوری را احصاء کرده و به‌صورت دوجانبه تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه‌ها در حوزه‌های مشخص به امضاء رسانده‌ایم. اگر همه این قراردادها را جمع کنیم، کل مجموعه موضوعی زیست‌فناوری دنیا را پوشش می‌دهد و در حال حاضر ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان داریم که نیازمند اتصال به دانشگاه است.
 
گفتنی است در پایان این رویداد که فناوری‌های حوزه زیستی و ساختمان را پوشش می‌داد، از برخی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی و تفاهم‌نامه سه طرح نیز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسید.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ، تاریخ انتشار: 27 اردیبهشت 1400، کدخبر: 1077627، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین