پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۱۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
ابلاغیه فیلتر اینستاگرام، خدمات گوگل و همچنین انسداد فیلترشکن‌ها که توسط دادگستری تهران به شرکت‌های اینترنتی ابلاغ شده بود، متوقف شد. هر چند اجرای حکم متوقف شده است، اما انتشار این خبر نشانه تایید وجود احکام قضایی برای فیلتر آنهاست

شعار سال: بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، ابلاغیه فیلتر اینستاگرام، خدمات گوگل و همچنین انسداد فیلترشکنها که توسط دادگستری تهران به شرکتهای اینترنتی ابلاغ شده بود، متوقف شد.
 
هر چند اجرای حکم متوقف شده است، اما انتشار این خبر نشانه تایید وجود احکام قضایی برای فیلتر آنهاست و ظاهرا اصل حکم قضایی همچنان پابرجاست و مشخص نیست پس از انتخابات چه سرنوشتی روبروی کاربران قرار دارد.
 
صبح امروز، رییس جمهور در سخنانی در هیئت دولت گفته بود که عده‌ای امروز می‌گویند فضای مجازی عالی است اما بعد انتخابات معلوم نیست با دست یا پا این شبکه‌ها را فیلتر خواهند کرد.


 تعقیب قضائی صادرکننده نامه فیلترینگ اینستاگرام

مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: نامه صادر شده از سوی جوادجاویدنیا مبنی بر فیلترینگ اینستاگرام، همان ساعت از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران بلااثر شده است.

در پی انتشار «ادعایی در فضای مجازی مبنی بر صدور نامه‌ای به منظور فیلترینگ اینستاگرام از سوی دستگاه قضا»، مرکز رسانه قوه قضاییه اعلام کرد: پیش‌تر نامه‌ای از سوی جواد جاویدنیا یکی از معاونین قضایی رییس کل دادگستری استان تهران، در مورد فیلترینگ اینستاگرام صادر شده بود که بلافاصله در همان ساعات اولیه از سوی محمد جواد حشمتی رئیس دادگستری استان تهران بلااثر شده است.
 
 طبق اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، اقدام جاویدنیا در نوشتن چنین نامه‌ای یک تخلف اداری و مداخله‌ای خارج از وظایف و اختیارات نامبرده بوده است.
 
بنابراین گزارش، پس از اقدام رئیس کل دادگستری تهران در بلااثر کردن نامه فوق‌الذکر، نامبرده (جاویدنیا) به جهت انجام اقدام غیرقانونی، تحت تعقیب دادسرای انتظامی قضات قرار گرفته است.
 
جواد جاوید نیا (معاون سابق دادستان مشهد در امور فضای مجازی) پیش‌تر جایگزین عبدالصمد خرم‌آبادی در معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور شد و مدتی در این سمت باقی بود.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری جماران ، تاریخ انتشار: 29اردیبهشت 1400، کدخبر:1510234 ، www.jamaran.news
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی  فرارو، تاریخ انتشار:  29اردیبهشت1400، کدخبر:488726 ،www.fararu.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین