پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۲۱۷
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۰
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تأکید بر ضرورت مقررات‌زدایی بخشنامه‌های متعدد در تأمین اجتماعی، گفت: یکی از جا‌هایی که در کشور ما نیاز به اصلاح و تنقیح قوانین دارد، تأمین اجتماعی است و در یک سال گذشته تلاش فشرده‌ای در این زمینه انجام شد. در این زمینه با توجه به انباشت قوانین و مقرراتی که تا کنون وجود داشت لزوم تجمیع، اصلاح و تنقیح قوانین احساس می‌شد.
شعار سال: بنابراین ۲۰۰۰ بخشنامه در سنوات گذشته وجود داشت که در سال ۱۳۹۵ استارت این کار زده شد، اما متوقف شد و ما آن را دوباره اجرا کردیم و تعداد آن‌ها هم‌اکنون به ۴۰ بخشنامه رسیده است. به گزارش «ایران»، مصطفی سالاری دیروز در مراسم رونمایی از مجموعه تنقیح قوانین تأمین اجتماعی افزود: برای اجرای این طرح تقسیم کاری از یک سال پیش انجام شد و مؤسسه عالی پژوهش به عنوان میزبان و دبیرخانه کار خود را آغاز کرد و معاونت حقوقی سازمان تأمین اجتماعی مسئولیت اصلی و محوریت کار را برعهده گرفت و حوزه بیمه‌ای نیز به عنوان مهمترین ذی‌مدخل و شرکای اجتماعی نیز به عنوان ذی‌نفعان در این زمینه مشارکت گسترده‌ای داشتند. وی در ادامه اظهار داشت: در حوزه بازنشستگی ۷۷ بخشنامه و در برخی حوزه‌های دیگر ۲۰۰ بخشنامه داشتیم، اما تلاش کردیم که در هر موضوعی یک بخشنامه داشته باشیم که در نهایت به ۴۰ بخشنامه رسیدیم و در این راستا ۲۰ کتاب رونمایی شده و مابقی کتب نیز در هفته‌های آتی رونمایی خواهد شد. سازمان تأمین اجتماعی مسئولیت را از نظر علمی و تخصصی به معاونت حقوقی دادیم و معاونت بیمه‌ای بیشترین نقش را باید در این زمینه ایفا می‌کرد. در همین راستا ذی‌نفعان را در همه جلسات دعوت کردیم. چرا که اجرای قانون و شفافیت با ذینفعان برای ما در اولویت بود.
سالاری تأکید کرد: این بخشنامه‌ها در سایت سازمان و سامانه ملی مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری در دسترس عموم قرار گرفته است. یکی از ویژگی‌های مهم اصلاح بخشنامه‌ها این است که منطبق بر خدمات غیر‌حضوری است. یعنی در آینده اگر هر خدمتی غیر حضوری شود این امکان برای اصلاح در بخشنامه در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال درباره کمک هزینه ازدواج با تأیید ازدواج زوجین از سوی سازمان ثبت احوال بدون نیاز به مراجعه یا ثبت درخواست افراد، خدمات مورد تعهد سازمان تأمین اجتماعی به آن‌ها ارائه می‌شود.
همچنین روزبه کردونی مدیرعامل مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی هم در ادامه این جلسه گفت: هنر و کارکرد یک سیاستمدار تبدیل آرمان‌ها و آرزو‌ها به سیاست و عمل در عرصه اجرایی است و این معیار موفقیت یک سیاستمدار است که مشکلات را شناسایی و حل کند. وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی دایره گسترده‌ای از ذینفعان دارد و به دلیل سابقه طولانی با انباشت قوانین و مقررات روبه‌رو است و تنقیح قوانین یکی از دغدغه‌های دائمی آن بوده است. او اظهار داشت: در دوران جدید و سرعت تحولات اجتماعی و تکنولوژیکی ضرورت تنقیح و اصلاح قوانین اهمیت بالاتری دارد. در سازمان تأمین اجتماعی از زمان شروع دوره مدیریتی جدید یکی از مهمترین مسائل تنقیح مقررات بوده و همواره این دغدغه مهم پیگیری شد که نهایتاً امروز شاهد به نتیجه رسیدن این موضوع هستیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری ایران آنلاین، تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۰۳۷۲۷، www.ion.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین