پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۲۶۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۲
کامبیز نوروزی به گفت: از نظر ما این رفتار تعرض به یک خبرنگار نیست بلکه تعرض به حرفه روزنامه نگاری است. متاسفانه عدم امنیت حرفه‌ای روزنامه نگاری به جایی رسیده است که یک مامور حراست به خودش اجازه می‌دهد که به یک خبرنگار در حین انجام وظیفه تعرض کند.

شعار سال:کامبیز نوروزی، نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران با اشاره ضرب و شتم خانم فائزه مومنی خبرنگار روزنامه صبح نو در حین تهیه گزارش که منجر به شکستگی انگشت دست این خبرنگار شده است گفت: انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران در این خصوص بیانیه ای صادر کرده است. از نظر انجمن رفتاری که با این خبرنگار صورت گرفته کاملا غیر قانونی و تهاجمی به سمت خانم مومنی که از همکاران روزنامه نگار در روزنامه صبح نو هستند بوده است.
 
وی ادامه داد: از نظر ما این رفتار تعرض به یک خبرنگار نیست بلکه تعرض به حرفه روزنامه نگاری است. متاسفانه عدم امنیت حرفه ای روزنامه نگاری به جایی رسیده است که یک مامور حراست به خودش اجازه می دهد که به یک خبرنگار در حین انجام وظیفه تعرض کند.
 
نوروزی گفت: خانم مومنی به محل واکسیناسیون کرونا مراجعه کرده بود تا از جریان واکسیناسون گزارشی تهیه کند که با عوامل زحمت کش کادر درمان گفتگو هایی انجام داده اما زمان خروج مامور حراست از ایشان خواسته تا وسایل خبرنگاری خود را تحویل دهد. ایشان مقاومت می کند اما مامور حراست اصرار می کند و کیف او را می گیرد و آنقدر شدت فشار زیاد بوده که انگشت خانم مومنی می شکند به طوری که بعدا مجبور می شود عمل جراحی سنگینی داشته باشد و با استفاده از وسایل پزشکی درمان صورت گرفته و پزشک معالج گفته است که به هر حال این انگشت بهبودی کامل پیدا نمی کند.
 
نایب رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران گفت: با وجود شکستگی انگشت خانم مومنی، مامور حراست کیف ایشان را برمی دارد و فایل تمامی مصاحبه ها را پاک می کند. این مامور حراست آنقدر در رفتار غیر حرفه ای خود اصرار داشته که تا زمان آمدن مامور کلانتری خانم مومنی را نگه داشته و رها نمی کند.
 
وی ادامه داد: این یک واقع بسیار اسفبار است که نشان می دهد امنیت شغلی روزنامه نگاری تا چه حد در ایران کاهش پیدا کرده و این محصول سیاست های جاری در مسائل روزنامه نگاری است که نه دولت و نه دستگاه قضایی هیچ حمایتی از این حرفه ندارند.
 
این حقوقدان گفت: از نظر حقوقی طبق قانون مطبوعات هر کس که مانع از فعالیت یک خبرنگار شود به انفصال از خدمت محکوم می شود اما علاوه بر این در این ماجرا ما با اتهام ایراد جرح عمدی هم مواجه هستیم که بستگی دارد به دادسرا که چه اتهامی را تفهیم و دادگاه آن را رسیدگی کند.
 
نوروزی گفت: نهاد بالا دستی این مامور حراست که گویا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بوده باید قویا به این موضوع رسیدگی کند و با مامور خاطی برخورد و رسما پوزش بخواهد. اگر مسولان این دانشگاه اندکی مسئولیت مدنی داشته باشند حتی باید شخص رئیس دانشگاه علوم پزشکی نه فقط از خانم مومنی بلکه از جامعه روزنامه نگاری ایران پوزش بخواهد. آقای وزیر بهداشت که دستش در عذرخواهی باز است و مدام عذرخواهی می کند باید در این مسئله ایشان هم عذرخواهی کند. در این موضوع فقط انگشت یک خبرنگار نشکسته بلکه انگشت جامعه روزنامه نگاری ایران شکسته و نباید از این موضوع ساده بگذریم.
 
کامبیز نوروزی در پایان گفت: انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران به خانم مومنی و روزنامه صبح نو اعلام کرده است که آمادگی مشاوره حقوقی و در اختیار قرار دادن وکیل برای پیگیری حقوقی این موضوع را دارد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی مدارا ، تاریخ انتشار:  29 اردیبهشت1400، کدخبر: 162926 ،www.modara.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین