پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۳۰۱
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۹
پریرخ دادستان مادر علم روانشناسی ایران، استاد روانشناسی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و دانشگاه شهید بهشتی است. از استاد دادستان بیش از ۱۵ کتاب و ۵۰ مقاله باقی است.
شعار سال: پریرخ_دادستان (۱۳۱۲ - ۱۳۸۹) مادر علم روانشناسی ایران، استاد روانشناسی دانشگاه تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب و دانشگاه شهید بهشتی است.

در طی سال‌هایی که در سوئیس درس خواند معمولا غذای او نان و پنیر بود. با هوش زیادش دوره چهار ساله کارشناسی ارشد را دو ساله با درجه عالی تمام کرد. در خاطراتش از دوران تحصیل گفته بود که در آزمون دکتری، از شدت گرسنگی از حال رفتم. چون پولی برای خریدن غذا نداشتم و از طرفی غرور ایرانی‌ام اجازه نمی‌داد از کسی پول قرض بگیرم. با این حال او توانست رتبه اول دکترا را به دست آورد. دکتر پریرخ دادستان تنها شاگرد #زن_ایرانی روانشناس برجسته قرن بیستم ژان پیاژه بود.

وی سال‌ها تدریس روانشناسی رشد (تحولی)، بالینی کودک، مرضی، ارزشیابی شخصیت، تشخیص و جنایی را در سطوح مقدماتی و پیشرفته به عهده داشته است.

باور پیاژه به دکتر دادستان به حدی بود که مسئولیت مرکز شناختی نیویورک را به او پیشنهاد کرد. اما دادستان که عاشق وطن بود پیشنهاد را نپذیرفت و در سال ۱۳۳۹ بعد از اخذ مدرک دکترا در ۲۶ سالگی به کشور بازگشت.

بعد از ورود به ایران، دادستان مسئولیت نخستین مرکز هدایت حرفه‌ای و هدایت تحصیلی را بر عهده گرفت. او دو سال مسئولیت دفتر روان‌شناسی دانشگاه پلی‌تکنیک را با نظارت دانشگاه فرانسه و برای هدایت دانشجویان عهده‌دار شد. وی در سال ۱۳۵۴ به اصرار دکتر علی‌اکبر سیاسی به گروه روانشناسی دانشگاه تهران پیوست.

از استاد دادستان بیش از ۱۵ کتاب و ۵۰ مقاله باقی است. / زنان ایران

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از کانال تلگرامی جامعه‌شناسی زن روز
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین