پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۳۶۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: با هدف حرکت یکپارچه و منسجم، طرح جامع سنگان نیز به سند چشم انداز توسعه شهرستان‌های منطقه پیوست شود.

شعار سال: وجیه الله جعفری صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان خواف که با حضور فرمانداران خواف و رشتخوار، امام جمعه، نماینده مردم این مناطق در مجلس و مسوولان محلی برگزار شد، تصریح کرد: این طرح با همکاری نهاد‌های منطقه طراحی و تدوین شود به طوری که تمام حوزه‌های بالادستی و پایین دستی معدن و صنایع معدنی، توسعه زیرساخت ها، مسوولیت اجتماعی، اشتغال و نحوه توزیع منطقه‌ای اشتغال، محیط زیست و ... را در بر گیرد.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: باید مبنایی برای توسعه منطقه وجود داشته باشد که بتوان نحوه توسعه در بخش‌های اکتشاف، استخراج زیرساخت و ... را مشخص کرد تا مسوولان آتی نیز روی همین ریل حرکت کنند.
وی گفت: بدین ترتیب از موازی کاری‌ها جلوگیری می‌شود و وقفه‌ای در توسعه منطقه ایجاد نخواهد شد.
وی با بیان اینکه ایمیدرو از تدوین چنین طرحی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد، گفت: زمانی که طرحی جامع (با در نظر گرفتن توسعه بخش معدن) در اختیار باشد همه سازمان‌ها و نهاد‌ها حرکت خود را در آن چارچوب تنظیم خواهند کرد.
جعفری افزود: اگرچه برخی از اهداف در این طرح جامع در بلند مدت محقق می‌شود، اما برخی از موارد ضروری با هدف رفع دغدغه‌های مردم منطقه، در کوتاه مدت قابل اجرا شدن است.
وی تاکید کرد: ایمیدرو با مشارکت شرکت‌های بزرگ توسعه زیرساخت‌ها را انجام می‌دهد.

سرمایه گذاری ۲۱.۵ میلیارد دلاری ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین توضیحات آماری در این نشست ارایه کرد و اظهار داشت: ایمیدرو از زمان تاسیس تاکنون ۲۱.۵ میلیارد دلار به همراه شرکت‌های بزرگ در کل کشور سرمایه گذاری کرده که حاصل آن افزایش اشتغال، کاهش فاصله طبقاتی و توسعه اجتماعی در مناطق معدنی و صنایع معدنی بوده است.
جعفری ادامه داد: تا افق ۱۴۰۴ حدود ۱۳ میلیارد دلار دیگر در بخش معدن و صنایع معدنی سرمایه گذاری خواهد شد.

فرماندار خواف: ۳۰ هزار میلیارد تومان در توسعه سنگان سرمایه گذاری شده

در این برنامه حسین سنجرانی فرماندار خواف نیز طی سخنانی با اشاره به اثرات توسعه معدن در منطقه گفت: از ابتدای فعالیت معادن سنگان تاکنون، ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که توسعه اشتغال و جلوگیری از مهاجرت مردم متطقه، بخشی از اثرات مثبت آن است.
وی ادامه داد: شرکت‌های سرمایه گذار در سنگان تاکنون خدماتی در حوزه‌های اجتماعی منطقه انجام داده اند، اما نیاز است که اقدامات بیشتری برای توسعه رفاه و همچنین کاستن از دغدغه‌ها انجام گیرد.
از سوی دیگر حجت الاسلام اکبر احمد پور نماینده مردم خواف و رشتخوار در مجلس شورای اسلامی و خالقداد عرب فرماندار رشتخوار نیز طی سخنانی با برشمردن اثرات فعالیت‌های معدنی در منطقه، خواستار تسریع در توسعه زیرساخت‌ها شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت می متالز، تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۲۱۱۱۷۴، www.me-metals.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین