پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۱۷
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۸
در آیینی ویدئو کنفرانسی با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، طرح متانول سبلان در شهرستان عسلویه استان بوشهر افتتاح شد.
شعار سال: مدیرعامل شرکت پتروفرهنگ در این آیین گفت: با بهره‌برداری از پتروشیمی سبلان که برای احداث آن ۴۰۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده‌است یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن به تولیدات صنعت پتروشیمی کشور افزوده می‌شود.

مرضیه شاهدائی افزود: خوراک این واحد پتروشیمی ۱۷۶ هزار متر مکعب گاز طبیعی در ساعت است که در زمان اجرای این طرح برای چهار هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد شد و در زمان بهره‌برداری نیز ۸۳۴ نفر اشتغال‌زایی خواهد داشت.
 
ارزش محصولات پتروشیمی سبلان ۴۱۲ میلیون دلار در سال است

وی یادآور شد: ارزش محصولات پتروشیمی سبلان ۴۱۲ میلیون دلار در سال اعلام شده‌است که نشان‌دهنده نرخ مطلوب بازگشت سرمایه برای این طرح است.

مدیرعامل هدلینگ پتروفرهنگ ادامه داد: به خود می‌بالیم که توانستیم با شکستن سد تحریم‌های ظالمانه بار دیگر برای میهنمان افتخار آفرینی کنیم و برگ زرین دیگری را بر تارک صنعت ایران زمین به ثبت برسانیم.

شاهدائی افزود: پتروشیمی سبلان از زیرمجموعه هلدینگ انرژی سپهر است که سهامدار اصلی آن ۵۱ درصد متعلق به هلدینگ پترو فرهنگ و ۴۶ درصد متعلق به بانک صادرات است و تامین مالی فاینانس این طرح از محل ساینانشو کشور چین در سال ۹۴ گشایش اعتبار اسنادی شد.

وی بیان کرد: با ورود پتروفرهنگ در سال ۹۷، به مجموعه انرژی سپهر سرعت و اجرایی شدن این طرح بیشتر و امروز به بهره‌برداری رسید.
 
استفاده از تجهیزات داخلی و همیاری تولیدکنندگان

شاهدائی ادامه داد: در این مجتمع علاوه بر تکنولوژی هالدرتاپسو دانمارک و برخی از اقلام خارجی تلاش شد از تجهیزات داخلی و همیاری تولیدکنندگان استفاده شود که نکته بارز استفاده از تولید داخل برای نخستین بار بکارگیری کاتالیست متانول ساخت پژوهش و فناوری پتروشیمی در سنتر متانول است.

وی یادآور شد: پتروفرهنگ تا ۲ سال آینده چهار طرح متانولی خواهد داشت و به بزرگترین تولید و صادرکننده متانول در دنیا خواهیم رسید که این امر مزیتی ایجاد می‌کند تا مجموعه متانول‌های کشور در تولید و سیاست‌گذاری متانول و صادرات آن و تعیین قیمت جهانی نقش داشته باشیم.

شاهدائی گفت: متانول نقطه پایانی نیست و تلاش می‌کنیم صنایع و محصولات پایین دستی و زنجیره این تکمیل شود که در این راستا با همت و مدیریت شرکت ملی صنایع پتروشیمی قدم‌هایی برداشته شده است و وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی در باره متانول سبلان اظهارداشت: کل سرمایه‌گذاری برای اجرای متانول سبلان ۴۰۶ میلیون دلار است که شامل آورده سهامدار، فاینانس خط اعتباری چین و تسهیلات کوتاه مدت برآورد شده‌است که شامل ۳۱۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ارزی و ۱۰ هزار و ۷۳۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی است.

پتروشیمی سبلان یکی از سه طرح پتروشیمی زیرمجموعه هلدینگ انرژی سپهر به شمار می‌رود.

در برنامه افتتاح جهش تولید که روز پنجشنبه به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد، از طرح‌های جهش دوم صنعت پتروشیمی، سه طرح با ظرفیت ۳.۵ میلیون تن افتتاح می‌شود که نقشی مهم در تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی در صنعت نفت خواهند داشت.
 
تعداد بازدید : 2


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۳۶۷۶۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین