پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۳۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۹
عزت الله ضرغامی گفت: خود را برای برخورد با مافیا و کسانی که منافع‌شان در ادامه یافتن وضع موجود است و باند‌های الیگارشی و هزار فامیل که حتی فساد را نیز بین خود تقسیم کرده‌اند، آماده کرده‌ام.
شعارسال: داوطلب انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: خود را برای برخورد با مافیا و کسانی که منافع‌شان در ادامه یافتن وضع موجود است و باند‌های الیگارشی و هزار فامیل که حتی فساد را نیز بین خود تقسیم کرده‌اند، آماده کرده‌ام.

وی افزود: با بیان اینکه توجه به مسئله جوان و دولت جوان انقلابی یک ضرورت برای تداوم انقلاب اسلامی است، گفت: باید تمامی نامزد‌های انتخابات موضع خود را به صورت صریح و شفاف در این زمینه اعلام کنند.

ضرغامی با تأکید بر اینکه جوانگرایی نباید به صورت شعاری و ایده آرمانی مطرح شود، تصریح کرد: امروز خلاقیت، ابتکار، آشنایی با فناوری‌های روز که بزرگسالان با آن فاصله دارند، تحت سیطره جوانان است، به همین دلیل توجه به جوان و جوانی ضرورت جدی دارد؛ ما باید مناصب اجرایی را به جوانان واگذار کنیم تا خلاقیت و پشتکار و نیروی جوانی به کمک کشور بیاید.

از جوانگرایی فاصله گرفته‌ایم
وی با اشاره به سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: در اول انقلاب جوانگرایی بر کشور حاکم بود، به همین دلیل بسیاری از نقاط ضعف توسط جوانان به سرعت به نقاط قوت تبدیل شد، اما هر چه جلوتر رفتیم، تأکید بر استفاده از تجربه بر جوانی پیشی گرفت که همین باعث شد به اشتباه از جوانگرایی فاصله بگیریم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر استفاده از ظرفیت جوانان اشاره کرد و گفت: امروز که رهبر انقلاب بر این موضوع تأکید دارند همه ما باید در این زمینه توان خود را به کار بگیریم تا الگوی درست و مشخصی برای استفاده از ظرفیت‌های جوانان به خصوص در نهاد‌های اجرایی به کار بگیریم، زیرا اکنون زمان آن است که دیگر جوانان امورات کشور را به دست گرفته و کسب تجربه کنند.

ضرغامی با بیان اینکه بنده برای استفاده از جوانان، دستیارانی متخصص در هر حوزه را گرد خود جمع کرده‌ام، خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ نفر از آن‌ها را معرفی کرده‌ام و در روز‌های آینده ۵ نفر دیگر را نیز معرفی خواهم کرد.

سلامت جوان به دلیل عدم اتصال به جبهه بندی‌ها و جناح بندی‌هاست
وی با تأکید بر اینکه تحول و ایجاد فضای جدید با نیروی جوانی پدید می‌آید، اظهار داشت: امروز ما جوانانی را در اطراف خودمان داریم که در حوزه‌های خود کارشناس و متخصص هستند؛ این جوانان باید حلقه اصلی ایده‌پردازی ما باشند که من به همین دلیل از ظرفیت جوانان در این بخش استفاده کرده‌ام.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه ۸۰ درصد افرادی که در اطراف بنده هستند جوانان زیر ۴۰ سال و برخی نیز زیر ۳۰ سال هستند، اضافه کرد: وقتی با این جوانان حرف می‌زنیم، برایمان مشخص می‌شود که آن‌ها از ما جلوترند و ایده‌های خلاقانه‌تری دارند؛ البته این جوانان تا حد زیادی به جبهه‌بندی‌ها و جناح‌بازی‌ها وصل نشده‌اند و همین موضوع باعث شد که آن‌ها سالم باشند و به راحتی فعالیت‌ها را به پیش ببرند.

ضرغامی افزود: آقای دکتر آراسته راد، یکی از همین جوانان است که من با وی کار می‌کنم. او مدرک دکترا از دانشگاه تهران دارد و یکی از نخبگان این حوزه محسوب می‌شود؛ آقای آراسته راد و پژوهشکده دانشگاه تهران تاکنون اقدامات بزرگی در کشور مانند تحول در گمرک را انجام داده اند که با اجرایی شدن این پیشنهادات میلیارد‌ها تومان برای کشور صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه مهندس عباسی دومین جوانی است که با او کار می‌کند، اظهار داشت: او جزو نخبه‌های تحصیل کرده در دانشگاه تهران است که سابقه خوبی در کار‌های اجرایی دارد و مدت‌ها نیز به عنوان مشاور وزیر فعالیت کرده و پروژه‌های زیادی را اجرا کرده است.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری به اداره دولت بدون بودجه به عنوان یک پیشنهاد اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد را آقای عباسی مطرح و درباره جزئیات اجرای آن نکاتی دارد که می‌توان با استفاده از برنامه وی بسیاری از پروژه‌ها در دولت را بدون بودجه اداره کرد.

رفع مشکلات کشور بدون بودجه شدنی است
ضرغامی اضافه کرد: این سوال مطرح می‌شود که چگونه رئیس جمهور بدون بودجه می‌تواند کشور را اداره کند که در این زمینه می‌توان از این برنامه یادشده استفاده کرد؛ ما در این حوزه نظرات جدی داریم و من به همه مردم می‌گویم که این کار شدنی است.

وی در همین زمینه تصریح کرد: آقای عباسی معتقد است هیچ بن‌بستی در کار‌های اقتصادی کشور وجود ندارد و ما نیز امروز بر همین عقیده‌ایم که بن بستی در کشور نیست؛ هر کسی که معتقد است نمی‌شود در کشور کار کرد را به مناظره دعوت می‌کنیم تا با آقای عباسی و تیم ایشان مناظره کند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، سجاد نوروزیان را سومین جوانی نام برد که با وی در ارتباط است و در همین زمینه خاطر نشان کرد: آقای نوروزیان در نقاط مختلف کشور کار‌های جدی و مهمی انجام داده است که ثمرات آن نشان‌دهنده تأثیر اعتماد به جوانان در امور کشور است.

رسوخ فساد مالی در حوزه فرهنگ با تفکرات سرمایه‌داری
ضرغامی افزود: سجاد نوروزی در حوزه فرهنگی اجتماعی به عنوان یک جوان دیگر در کنار ماست که تجربیات خوبی در این زمینه داشته و فکر مترقی دارد.

وی ادامه داد: امروز باید رونق فرهنگی در کشور ایجاد کنیم، اما متاسفانه وضع‌مان در حوزه سینما، کتاب و... خوب نیست و بایستی با سرعت بیشتری تحول در این حوزه را اجرایی کنیم.

رئیس اسبق صدا و سیما با انتقاد از وجود تفکرات سرمایه‌داری در حوزه فرهنگ خاطرنشان کرد: فساد مالی به شدت در این حوزه نفوذ کرده و معلوم نیست این پول‌ها از کجا می‌آید که باید برای این موضوع فکری کرد.

جوانان مسئولیت پذیرند
ضرغامی گفت: خانم طاهره قیومی که در ارتباطات فرد تحصیل کرده و باتجربه‌ای است یکی از جوانانی است که امروز به ما کمک می‌کند.

وی ادامه داد: خانم قیومی در گذشته مسئولیت‌های مهمی در بخش‌های رسانه‌ای داشته و تجربه خوبی در این زمینه کسب کرده است. البته ایشان در حوزه حقوق زنان و حقوق شهروندی نیز حرف‌های مهمی برای گفتن دارد.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استفاده از جوانان باید تبدیل به یک فرهنگ و الگو در کشور شود گفت: نیرو‌های اصلی بنده در اداره کشور همین جوانان هستند که هم مسئولیت‌پذیرند و هم از نظر فکری و اجرایی افراد توانمندی به شمار می‌آیند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت فرارو، تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۸۸۷۰۷، www.fararu.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین