پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۵۹
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از نیاز‌های همیشگی توسعه، همراه کردن پژوهش و کاربردی و وصل کردن آن به نیاز‌های جامعه است که این مهم در وزارتخانه متبوع مورد توجه ویژه است و در اولویت قرار دارد.
شعار سال: محمد اسلامی، روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح آزمایشگاه تخصصی قیر، آسفالت و بتُن در دانشگاه صنعتی اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: با همین رویکرد برای تاسیس آزمایشگاه جامع قیر، آسفالت و بتُن در این مرکز علمی، اقدام شد و سرمایه‌گذاری مشترک صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این آزمایشگاه نخستین گام در پیوست کار‌های اجرایی، آزمایشگاهی و پژوهشی در یک روال تعریف شده و سازمان یافته محسوب می‌شود تا بتوان از این ظرفیت به بهترین نحو بهره برده شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: این مهم نیازمند ورود هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است تا بتوانند پژوهش‌های فناورانه و کاربردی خود را انجام و جایگاه خویش را روز به روز ارتقا دهند.

وی، دانشگاه صنعتی اصفهان را بدلیل وجود اساتید مُجرب و قوی، محیط مجهز و پیوستگی کامل با بخش صنعت، یکی از مفاخر علمی و فناوری کشور عنوان و اظهار اطمینان کرد که با وجود و اراده اعضای هیات علمی آن، این آزمایشگاه جامع بتواند در راستای اهداف تعریف شده موثر واقع شود.

اسلامی بیان داشت: در استان دانشکده‌ها و پژوهشکده‌هایی بویژه در دانشگاه صنعتی اصفهان وجود دارد که در حوزه مسائل دریایی، آی تی، مخابرات و عمران از بخش‌های پیشرو محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: تمام سعی ما در وزارت راه و شهرسازی این است که این وزارتخانه را از یک مجموعه بی‌میل نسبت به حوزه پژوهش و فناوری و ارتباط با دانشگاه تغییر دهیم و نگرش‌ها را به دستگاهی که پُراشت‌ها برای ارتباط با توسعه، فناوری و روزآمدسازی فرآیند‌ها بکشانیم تا بتوانیم مسیر توسعه را سریعتر طی کنیم.

وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند در سه سرفصل به این وزارتخانه کمک کند، گفت: اگر دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه الکترونیک و مخابرات بتواند ایفای نقش کند، در فرآیند توسعه مشارکت خواهد داشت.

امروز در ادامه سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان، مرکز تحقیقات و آزمایشگاه جامع شامل بخش‌های تخصصی قیر، آسفالت و بتُن و دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.

بر اساس تفاهمنامه امضا شده میان رییس دانشگاه صنعتی اصفهان و رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، بهره‌مندی از ظرفیت علمی محققان و اعضای هیأت علمی این دانشگاه، ارتقای کیفیت قیر، آسفالت و رویه جاده‌ها و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین برای طراحی بهینه و افزایش طول عمر راه‌ها از اهداف ایجاد این آزمایشگاه تعیین شده است.

بازدید از مرکز رادار فناوری اطلاعات و ارتباطات "فاوا" دانشگاه صنعتی و مراحل پایانی خوابگاه‌های خیرساز حضرت جوادالائمه (ع) شامل ۲۴۰ واحد مسکونی در ۱۰ بلوک برای دانشجویان متأهل این دانشگاه که از بزرگترین خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود، از دیگر برنامه‌های امروز وزیر راه و شهرسازی در دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

محمد اسلامی، امروز در سفر یکروزه خود به استان اصفهان با حضور در محل اجرای طرح مسکن ملی شهر جدید بهارستان، دستور آغاز عملیات اجرایی پنج هزار و ۸۵۴ واحد مسکونی در ۱۱ شهر را بطور همزمان صادر کرد.

بدین ترتیب چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکن ملی استان در شهر جدید بهارستان و یکهزار و ۳۵۴ واحد مسکونی دیگر در ۱۰ شهر تیران، دهاقان، شهرضا، اردستان، انارک، برزک، بادرود، چادگان، سمیرم و علویجه ساخته می‌شود.

در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان اصفهان پنج طرح عمرانی به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی سه طرح دیگر با اعتبار سه هزار میلیارد ریال آغاز شد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۳۳۷۳۵۶، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین