پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۷۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
وزیر راه و شهرسازی گفت: ۶۵ هزار ناوگان با عمر بالای ۴۰ سال در جاده‌های کشور فعال است که با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در بازه زمانی پنج‌ساله می‌توان این ناوگان را نوسازی کرد.
شعار سال: محمد اسلامی در حاشیه بهره‌برداری بخشی از محور اصفهان -اردستان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ایمن‌سازی این مسیر ضروری و الزام‌آور بود، چرا که پیچ‌های خطرناکی داشت که باید حذف می‌شد.

وی تصریح کرد: مسیر اردستان - اصفهان دارای نقاط حادثه آفرین بود و هزینه‌های سنگینی را در پی داشت.

وزیر راه و شهرسازی درباره ۱۱ کیلومتر از بزرگراه اردستان - اصفهان که ساخته شده بود، اظهار داشت: این بزرگراه ۲۲ کیلومتر است که با ساخت و تکمیل آن پنج کیلومتر از مسیر یادشده را کوتاه می‌کند و با اجرای ۶ کیلومتر باقی‌مانده مسیر اصفهان به اردستان به بزرگراه تبدیل می‌شود.

به گفته وی، جریان توسعه راه‌های کشور در سال‌های اخیر شدت گرفته و یک‌هزار کیلومتر به بزرگراه‌های کشور اضافه و موجب ایمنی وسایل نقلیه در جاده‌ها شده است.

اسلامی درخصوص به‌کارگیری و تعیین تکلیف نیرو‌های شرکتی وابسته به ادارات راه و شهرسازی گفت: عده‌ای به اشتباه راهداری را تصدی‌گری می‌دانند، چرا که راهداری فعالیتی حاکمیتی و فعالیت شبانه‌روزی دارد و حضور این نیرو‌ها در حوادث و اتفاق‌ها از جمله سیل و یخ‌بندان و نیاز اساسی است.

وی ادامه داد: راهداری همانند اورژانس و هلال‌احمر فعالیت‌های شبانه‌روزی دارد که امید می‌رود بتوان موانع پیشروی این نیرو‌های خدوم و تلاشگر هرچه سریع‌تر برداشته و تکلیف نهایی آنان نیز مشخص شود.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص سامانه حمل و نقل هوشمند اظهار داشت: سامانه هوشمند و نظامات مدیریتی و کنترلی هوشمند در اکثر اتوبان‌های کشور در دست اقدام است و اکنون نیز اتوبان‌های جدید، هوشمند هستند که با مدیریت سرعت بستر آزمایشی آن‌ها شروع‌شده و امیدواریم بتوانیم بهره‌وری و ایمنی آن‌ها را نیز ارتقا ببخشیم.

وی افزود: قرارداد‌هایی با کارخانجات داخلی مطابق با ضوابط وزارت راه و شهرسازی منعقد شده است و از سوی دیگر هم می‌توان همزمان با تولیدات داخل، کامیون‌های مناسب را از خارج وارد کرد.

به گفته وی، متقاضیان جایگزینی کامیون‌های دارای کارت هوشمند فعال و کامیون‌های فعال دارای برنامه می‌توانند با دریافت تسهیلات به مقدار ۸۰ درصد کامیون‌های تولید داخل را در اختیار بگیرند.

باند دوم محور اصفهان - اردستان عصر پنجشنبه در آیینی با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایرنا، تاریخ انتشار:۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۸۴۳۳۷۴۷۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین