پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۴۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
در سیزدهمین آئین موزه برتر ایران، کمیته ملی موزه‌های ایران پس از ارزیابی فعالیت‌های دوسالانه موزه‌های کشور، موزه‌های برتر را معرفی کرد که سایت موزه چغازنبیل و موزه هفت‌تپه در رده موزه‌های دولتی کوچک در چهار شاخص "نگهداری و حفاظت"، "معرفی"، "آموزش" و "پژوهش" به‌عنوان موزه برتر برگزیده شد.
شعار سال: آئین موزه‌های برتر هر ساله هم‌زمان با هجدهم می (۲۸ اردیبهشت)، در روز جهانی موزه‌ها برگزار می‌گردد و در جریان این رویداد فرهنگی، موزه‌های برگزیده در شاخص‌های دوازده‌گانه انتخاب و معرفی می‌شوند.

این آئین به ابتکار کمیته ملی موزه‌های ایران برگزار می‌شود؛ در سال گذشته، به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، به سال ۱۴۰۰ موکول گردید.

در جریان برگزاری این رویداد در روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، کمیته ملی موزه‌های ایران پس از ارزیابی فعالیت‌های دوسالانه موزه‌های کشور، موزه‌های برتر را معرفی کرد که سایت موزه چغازنبیل و موزه هفت‌تپه در رده موزه‌های دولتی کوچک در چهار شاخص "نگهداری و حفاظت"، "معرفی"، "آموزش" و "پژوهش" به‌عنوان موزه برتر برگزیده شد.

رشنویی مدیر میراث جهانی هفت‌تپه و چغازنبیل گفت: نگهداری و حفاظت اصولی از اشیاء و یافته‌های معماری سایت موزه چغازنبیل و هفت‌تپه در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ با خواناسازی و مرمت‌های مستمر ساختارها، افزایش امنیت، ثبت اشیاء در فهرست آثار و سامانه‌های ملی و انتقال و جابه‌جایی اشیاء همراه بوده است.

وی افزود: با تکیه‌ بر تجارب و دانش متخصصان، موزه هفت‌تپه و سایت موزه چغازنبیل روز به‌روز به استاندارد‌های بین‌المللی نزدیک‌تر خواهد گردید.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۷۹۰۸۲، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
0
0
واقعا این شوش دانیال برای خودش یک تمدن و یک افتخار بزرگیه که برای ایرانیهاست و فوق العاده است همه چیز باقی مانده از اون دوران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین