پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۵۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
جهان ساز از پرداخت ۴۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار ۵۲ هزار و ۲۶۴ تن برگ سبز چای خریداری شده است و تاکنون ۱۳۳ میلیارد تومان از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده پرداخت شده است.
شعار سال: حبیب جهان ساز رییس سازمان چای، با اشاره به اینکه برداشت چین اول برگ سبز چای رو به اتمام است، اظهار کرد: بنابر آخرین آمار ۵۲ هزار و ۲۶۴ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۳۳۶ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

او از پرداخت ۴۰ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: تاکنون ۱۳۳ میلیارد تومان از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده پرداخت شده است.

جهان ساز با بیان اینکه امسال دولت پرداخت سهم خود را به موقع و زودتر انجام داده به طوری که ۱۰۰ درصد سهم دولت پرداخت شده است، گفت: رییس سازمان چای ۸۶.۵ درصد برگ سبز خریداری شده را درجه یک و ۱۳.۵ درصد درجه ۲ اعلام کرد.

آخرین وضعیت چای خشک تولیدی

او درباره آخرین وضعیت چای خشک تولیدی بیان کرد: تاکنون ۱۱ هزار و ۷۵۰ تن چای خشک از مجموع بهای برگ سبز استحصال شده است که بنابر پیش بینی شرایط نرمال در استان‌های شمالی، اگر خشکسالی حادث نشود، ۱۳۲ هزار تن برگ سبز چای تولید می‌شود که از این میزان ۳۲ تا ۳۳ هزار تن چای خشک تا پایان فصل استحصال خواهد شد که با این وجود ۲۵ تا ۳۰ درصد نیاز کشور از منابع داخل تامین می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه امکان خودکفایی ۱۰۰ درصدی چای در داخل وجود ندارد، گفت: با تزریق حداقل ۴۰ میلیارد تومان اعتبار در بازه زمانی پنج ساله با احیای باغات رها شده این امکان وجود دارد که ۵۰ درصد نیاز کشور را تولید کرد.

به گفته او، امسال ۳۵۰ هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید بازگشتند، اما آمار نهایی سطح زیر کشت باغات چای را پایان فصل می‌توان اعلام کرد.

جهان ساز ادامه داد: با احیای باغات رها شده و انجام عملیات به زراعی ورود چایکاران نسبت به سنوات گذشته بهبود یافته است.

رییس سازمان چای با بیان اینکه قیمت کنونی چای ملاک نیست، گفت: در اوایل فصل بهره برداری قیمت دچار نوساناتی می‌شود که این نرخ ملاک نیست.

رییس سازمان چای ضمن بیان این مطلب که با افزایش ۴۰ درصدی برگ سبز چای و با توجه به هزینه‌های تولید همچون حقوق و دستمزد بدیهی است که قیمت چای به همان نسبت افزایش یابد، گفت: تاکنون چای جدید وارد بازار نشده است و حال باید منتظر ماند که چای امسال با چه نرخی در بازار عرضه می‌شود.

جهان ساز در پایان با بیان اینکه چای مشمول قیمت گذاری دولتی نیست، تصریح کرد: قیمت چای تابع مکانیزم عرضه و تقاضا و عوامل تولید است.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کدخبر eghtesadonline.com، ۵۲۹۴۷۳
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۳۱
0
0
چایکاری شغل پر زحمتی است ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین