پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۵۳۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶
یک روزنامه لبنانی امروز (جمعه) فاش کرد که بعد از عربستان، یک کشور عربی دیگر در حوزه خلیج فارس نیز از سعد حریری، نخست وزیر مکلف لبنان خواسته تا از تشکیل دولت کنار کشیده و معذور بودن خود را از این امر اعلام کند.
شعار سال: روزنامه الاخبار لبنان از منابع در کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس نقل کرد: بعد از اینکه عربستان پشت حریری را خالی کرد، امارات نیز به کشور‌هایی پیوسته است که از حریری می‌خواهند از تشکیل دولت کنار بکشد و در این راستا، ابو ظبی به حریری توصیه کرده است که معذوریت خود را از تشکیل دولت اعلام کند به این دلیل که منفعت سیاست وی در این است که در شرایط کنونی دولتی تشکیل ندهد.
 
حریری معتقد است نخست وزیری تنها عامل برای مصونیت وی در مقابل عربستانی‌ها است

این روزنامه نوشت: حریری همچنان بر ریاست دولت آن هم به یک دلیل اصرار دارد که آن علت عبارت از این است که وی معتقد است نخست وزیری تنها عامل برای مصونیت وی در مقابل عربستانی‌ها است؛ عربستانی‌هایی که او را به دلیل مخالفتش با تعیین نواف سلام برای نخست وزیری نبخشیده‌اند.

پیشتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون، رئیس جمهوری این کشور پیامی را به پارلمان، درمورد تاخیر در تشکل دولت فرستاده و اعلام کرده است که این امر بر ثبات سیاسی، امنیت درمانی، اجتماعی، اقتصادی و مالی تاثیر گذاشته است.

عون تصریح کرد: ثابت شده که نخست وزیر مکلف (سعد حریری) از تشکیل دولتی که قادر به نجات باشد، عاجز است. نخست وزیر مکلف اصرار دارد تا ساختار دولتی را که از موافقت ما برخوردار بوده و اعتماد مطلوب از پارلمان را نیز به همراه داشته باشد، ارائه ندهد و وی از انجام رایزنی‌های پارلمانی لازم با فراکسیون‌های مختلف کنار کشیده است.

عون از پارلمان خواست تا نامه وی را در هیات کل پارلمان براساس اصول مورد بررسی قرار داده و موضع یا اقدام یا تصمیم مناسب را درمورد آن که به نفع مردم باشد، اتخاذ کند.

نخست وزیر مکلف لبنان از هفت ماه قبل با رئیس جمهور در مورد ساختار دولت آتی اختلاف نظر دارد.

در مقابل، سعد حریری به انتقاد عون در تاخیر در تشکیل دولت پاسخ داد.

حریری در توئیتی نوشت: “پیام رئیس جمهور به پارلمان، به منزله دامن زدن به سیاست وارونه سازی حقیقت‌ها و فرار رو به جلو و سرپوش گذاشتن بر رسوایی دیپلماتیک نژاد پرستانه وزیر خارجه در قبال برادران در حوزه خلیج (فارس) است. ”

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۱۵۲۶۷۴، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین