پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۸
فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد توضیحاتی درباره تاثیر چاقی در ابتلا به بیماری‌های مختلف ارائه داد.

شعار سال: آقای دکتر فریبرز منصور قناعی فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد و استاد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آستانه برگزاری هفته سلامت گوارش درباره موضوع چاقی گفت: چاقی یکی از موضوعاتی است که در راستای زندگی صنعتی طی دو دهه گذشته تعداد زیادی را در کشور گرفتار کرده و سبب بروز مشکلاتی در سلامت افراد شده است.

وی افزود: بسیاری از بیماری‌های گوارش و کبد مرتبط با چاقی هستند و در واقع چاقی یکی ازریسک فاکتور‌های ابتلا به بیماری‌های مختلف گوارشی از جمله ریفلاکس محتویات معده به مری محسوب می‌شود، اکثر افراد چاق دارای این مشکل هستند و بی توجهی به این موضوع می‌تواند سبب التهاب مزمن در بخش انتهایی مری شود حتی امروزه مشخص شده چاقی می‌تواند سبب بروز سرفه مزمن، گرفتگی گلو و حتی مشکلات لثه و دندان و گوش میانی در افراد شود.

این فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه ۶۰ درصد مردم گیلان گرفتار کبد چرب هستند، گفت: چاقی علت اصلی ابتلا به کبد چرب است بیماری‌های مزمن و بدون علامت مانند فشار خون بالا، دیابت و مشکلات قلبی و عروقی در ارتباط با مسأله چاقی هستند بنابراین توجه به این موضوع بسیار اهمیت دارد.

وی بیان داشت: همچنین امروزه مشخص شده چاقی ریسک ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان روده بزرگ و لوزالمعده را افزایش می‌دهد و به غیر از بیماری‌های گوارشی افراد چاق در معرض ابتلا به مشکلاتی مانند آرتروز و پوکی استخوان و ساییدگی مفاصل هستند.

وی تأکید کرد: بنابراین تحرک و ورزش همچنین تغییر سبک زندگی و استفاده از غذا‌هایی که فیبر بیشتری دارند در حفظ سلامت فرد و مقابله با چاقی و به طور کلی پیشگیری از بیماری‌های مختلف بسیار حائز اهمیت است.

او افزود: به موقع خوردن وعده‌های غذایی، کم خوردن و ورزش وتحرک کافی می‌تواند از بروز این بیماری‌ها جلوگیری نماید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری صداوسیما، تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۱۰۹۲۴۰،www.iribnews.ir.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین