پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۲۷۰
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۳
پیشکسوت و مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «سفینة‌النجات» اراک با بیان اینکه مسئول امور قرآنی باید صاحب خلاقیت و نوآوری باشد، اظهار کرد: سازمان‌ها دست استان‌ها را برای ایده‌پردازی باز گذاشته و آنان را محدود به برنامه‌های ابلاغی نکنند.
شعار سال: حسین محمدی‌هزاوه، پیشکسوت و مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «سفینة‌النجات» اراک، با اشاره به اینکه وضعیت فعالیت قرآنی نه تنها در استان مرکزی، بلکه در سطح کشور رضایت‌بخش نیست، از ریزش فعالیت‌ها گلایه کرد و گفت: حمایت مطلوبی از فعالیت‌های قرآنی انجام نشده و اعتبارات نیز رقم قابل توجهی نیست و همان رقم‌ها نیز تخصیص داده نمی‌شود.

وی ضرورت توجه به قرآن در امور مختلف را متذکر و تصریح کرد: یکی از راه‌های برون‌رفت از مفسده‌ها و مشکلات نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی است. اگر خانواده‌ها با این مصحف شریف مأنوس باشند، قطعاً مفاهیم اثر خود را در جامعه خواهند گذاشت و مشکلات کمرنگ می‌شود.

محمدی با بیان اینکه دست در دست قرآن نهادن ما را در مسیر درست هدایت می‌کند و بروز مشکلات گواه بر این است که دستمان در دست قرآن نیست، اظهار کرد: مسئول امور قرآنی باید صاحب خلاقیت و نوآوری در حوزه قرآن باشد و برای توسعه فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی منتظر ابلاغیه مرکز نماند. از سوی دیگر نیز سازمان‌ها در مرکز دست استان‌ها را برای ایده‌پردازی باز گذاشته و آنان را محدود به برنامه‌های ابلاغی نکنند.

وی تأکید کرد: با شعار دادن جامعه سالم نخواهد شد و برای سالم بودن و سالم ماندن جامعه باید موازین دینی و الهی نهادینه شوند. مؤسسات قرآن در حوزه فعالیت‌های قرآنی پیش‌قدم هستند، اما به جهت تأمین مخارج مرکز متأسفانه به برگزاری برخی کلاس‌های هنری، فکری و ... در کنار آموزش قرآن مجبور شده‌اند.

محمدی با اشاره به اینکه با اضافه کردن رشته‌های جذاب قرآنی همچون کتابت قرآن می‌توان ایجاد انگیزه کرد، ادامه داد: ساخت فیلم‌ها، سریال‌های فاخر، تشریح داستان‌های قرآنی به زبان کودکان در اثرگذاری مفاهیم قرآن در جامعه مؤثر است. قرآنی کردن سبک زندگی مردم کار سختی نیست، انجام اینکار مستلزم آن است که خلاقیت داشته باشیم و فقط به برنامه‌های روزمره محدود نباشیم.

این فعال قرآنی هزینه‌کرد در حوزه قرآن را ضروری برشمرد و بیان کرد: اگر برای قرآن هزینه نکنیم، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که اقدامات مطلوب انجام شود. با شیوع کرونا برخی از مؤسسات تعطیل و یا نیمه تعطیل شدند و مسئولی نیز دغدغه رفع مشکلات آنان را ندارد. برای رونق فرهنگ قرآن باید همه بسیج شوند. درست است که آموزش و پرورش در حوزه قرآن آموزش‌هایی دارد، اما در همه مقاطع از مربیان باسواد قرآنی استفاده نمی‌کند تا کار آموزش در همین دستگاه انجام شود و، چون این آموزش ناقص می‌ماند، دانش‌آموزان مجبورند برای کسب آموزش بیشتر به مؤسسات و مراکز قرآنی مراجعه کنند.

محمدی با بیان اینکه مسئولان امور قرآنی رسالت و تکالیف خود را آنگونه که شایسته و بایسته است انجام نمی‌دهند، اظهار کرد: وضعیت مؤسسات قرآن برای مسئولان مهم نبوده و فردی احوال‌پرس آنان نیست، با بروز مشکلات، سختی‌ها و عدم تأمین مخارج مرکز مدیر مؤسسه مجبور است علی‌رغم میل باطنی مرکز را تعطیل کند.

وی در پاسخ به این سؤال اگر شما مسئول بودید چه می‌کردید، گفت: اولین کاری که می‌کردم قرآن را در همه امور قرار می‌دادم. چراکه با شرایط امروزی تنها راه نجات و در امان بودن از فتنه‌های آخرالزمان، گرایش به سمت قرآن است. ادارات و دستگاه‌ها پرداختن به قرآن را رأس امور فعالیتی خود قرار دهند. حتی معلمان و دبیران آموزش و پرورش در رشته‌های مختلف باید هر جلسه مبحثی کوتاه از قرآن را برای دانش‌آموزان بازگو کنند که انجام این اقدامات مستلزم آماده کردن زیرساخت‌ها و آموزش‌های لازم است.

مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «سفینة‌النجات» اراک در پایان با اشاره به اینکه ورود دستگاه‌ها به حوزه قرآن به منظور موازی‌کاری نیست، اظهار کرد: دستگاه‌ها برای انجام امور قرآنی از دستگاه‌های متولی قرآن و مؤسسات قرآن خدمات دریافت کنند تا هم از موازی‌کاری جلوگیری شده و هم فرهنگ قرآن در تمام جامعه نشر پیدا کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایکنا، تاریخ انتشار:۵ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۳۹۷۳۷۶۸، www.iqna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین