پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۴۵۵۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳
بهمنی، دبیر انجمن تصفیه‌کنندگان شکر عرضه شکر با نرخ بالاتر از ۸ هزار و ۷۰۰ تومان را گرانفروشی دانست و گفت: با حذف قیمت مصوب، قیمت هر کیلو شکر به ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان می‌رسد، هر چند در شرایط کنونی هم این محصول در برخی سوپرمارکت‌ها با نرخ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان دیده می‌شود که ممکن است مربوط به شکر وارداتی باشد.
شعار سال: غلامرضا بهمنی از آرامش بازار شکر خبر داد و افزود: بنا بر مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت مصوب تحویل شکر به کارخانه‌ها ۶ هزار و ۶۵۰ تومان است که کارخانه‌ها موظف هستند در بسته‌بندی‌های یک کیلویی با نرخ ۸ هزار و ۷۰۰ تومان توزیع کنند.

وی اضافه کرد: بازرگانی دولتی هر کیلو شکر را با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار کارخانه‌های شیرینی، شکلات و نوشابه می‌گذارد.

بهمنی با اشاره به اینکه شکر وارداتی مشمول قیمت‌گذاری نیست، بیان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو شکر وارداتی در بندر ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان است که کارخانه‌ها با نرخ ۱۱ هزار و ۸۰۰ تا ۱۲ هزار تومان هر بسته شکر را عرضه می‌کنند.

دبیر انجمن تصفیه‌کنندگان شکر عرضه شکر با نرخ بالاتر از ۸ هزار و ۷۰۰ تومان را گرانفروشی دانست و گفت: در شرایط فعلی قیمت تمام شده شکر وارداتی نسبت به بازار بالاتر است که بنا بر اذعان واردکنندگان، واردات شکر با نرخ فروش محصول در بازار صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو شکر وارداتی ۹ هزار و ۶۰۰ تومان تمام می‌شود، بیان کرد: با احتساب هزینه حمل، حقوق و دستمزد و ضایعات بالای ۱۱ هزار تومان تمام می‌شود که با این وجود نرخ کنونی شکر در بازار معقول است.

بهمنی با تاکید بر حذف قیمت مصوب شکر اظهار کرد: با وجود آن‌که دسترسی عموم به شکر با نرخ مصوب ۶ هزار و ۶۵۰ تومان وجود ندارد، از این رو در سیستم توزیع رانت ایجاد می‌شود که با حذف قیمت مصوب دیگر امکان سوء استفاده وجود ندارد؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که دلالان، شکر مصرف خانوار را خریداری می‌کنند و با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار صنف و صنعت قرار می‌دهند.

دبیر انجمن تصفیه‌کنندگان شکر ادامه داد: با حذف قیمت مصوب، قیمت هر کیلو شکر به ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان می‌رسد، هر چند در شرایط کنونی هم این محصول در برخی سوپرمارکت‌ها با نرخ ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان دیده می‌شود که ممکن است مربوط به شکر وارداتی باشد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دیدار، تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۹۴۲۰۲، www.didarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۴
0
0
والا ما که قبل از ماه رمضون کیلیویی 15 هزار تومن خریدیم نمی دونم این نرخ ها رو مسئولان از کجاشون درمیارن واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین